اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ ارشاد استان همدان:

نمایشگاه کتاب فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی همدان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: هشتمین نمایشگاه کتاب از 28 آبان ماه لغایت 3 آذر ماه فرصت بسیار خوبی است تا بتوانیم ظرفیت‌های فرهنگی همدان را به نمایش بگذاریم.

نمایشگاه کتاب فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی همدان است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان خسرو بیات پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد استانی هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب همدان اظهار داشت: در آبان ماه یک رخداد بزرگ فرهنگی در سطح ملی در استان همدان روی خواهد داد که با همت دستگاه‌های اجرایی استان مانند دیگر اتفاقات هنری و ورزشی بسیار در خور توجه برگزار می‌شود.

وی افزود: هشتمین نمایشگاه کتاب از 28 آبان لغایت سوم آذرماه به صورت ملی و با حضور 500 ناشر از سراسر کشور در استان همدان برگزار می‌شود و فرصت بسیار خوبی است تا ظرفیت‌های فرهنگی همدان را به نمایش بگذاریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان همدان با اشاره به زمان مناسب برپایی نمایشگاه کتاب گفت: سنوات قبل نمایشگاه کتاب در زمان‌های مختلفی برگزار می‌شد که با مشکلاتی از جمله استقبال کم مردم مواجه بود اما با همکاری تمامی دستگاه‌ها این نمایشگاه در فصل پاییز که فصل تحصیل و علم دانش است و در هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث اهمیت کتاب و کتابخوانی همین بس که در قرآن به آن 230 بار تأکید شده است و همه از هر قشری و جنسی باید به این بحث توجه ویژه داشته باشند.

بیات ابراز داشت: در هفته کتاب هر روز را به مناسبت خاصی نام‌گذاری کردند تا بتوانند به موضوعات و مباحث مرتبط به شکل تخصصی نگاه ویژه داشته باشند.

وی به ویژگی‌های نمایشگاه بزرگ کتاب اشاره و بیان داشت: از جمله ویژگی‌های برگزاری این نمایشگاه توجه به رویکرد فرهنگی و مذهبی و...، برگزاری مراسم نکوداشت برای پیشکسوتان عرصه فرهنگ و ادب، انتشار ویژه نامه نمایشگاه کتاب، توجه به کودک و نوجوان و اختصاص غرفه‌ای برای این قشر، توجه به موضوع ایثار و شهادت و... بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به تعداد غرفه‌های این نمایشگاه اشاره و اضافه کرد: در این نمایشگاه 191 غرفه تعریف شده که 18 غرفه استانی، 10 غرفه مربوط به ناشران، 8 غرفه برای ادارات و 173 غرفه کشوری نیز تعریف شده است.

وی در پایان سخنانش گفت: با توجه به قیمت کتاب‌ها و شکایتی که مردم از گران شدن آن‌ها دارند سعی داریم تا در این نمایشگاه تخفیف 40 درصدی قائل شویم.

انتهای پیام/89007/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول