اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی صورت می‌گیرد

راه‌اندازی 65 نمایشگاه کتاب در استان البرز

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز از راه‌اندازی 65 نمایشگاه کتاب در این استان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.

راه‌اندازی 65 نمایشگاه کتاب در استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، رمضانعلی محسنی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید تلاش شود تا سرانه مطالعه کتاب در بین خانواده‌ها با افزایش رو‌به‌رو شود.

وی ادامه داد: یکی از این اقدامات افزایش فضاهای کتابخانه‌ای و همچنین تأمین کتب مورد نیاز در کتابخانه‌ها است.

این مسئول با بیان این‌که با تمهیدات اندیشیده شده در هفته کتاب و کتابخوانی تازه‌های کتاب در 65 نمایشگاه در معرض‌ دید علاقمندان قرار خواهد گرفت، افزود: امسال هفته کتاب مقارن با تاسوعای حسینی آغاز شده و تا دوم آذرماه ادامه دارد.

محسنی در ادامه سخنان خود به برنامه‌های تدارک دیده شده در این هفته اشاره کرد و گفت: تجلیل از کتابداران برتر، مسئولان برتر کتابخانه‌ها، کتابخوانان نمونه، کتابخانه برتر فرهنگی و کتابخانه برتر در حوزه ارائه خدمات، فعال‌ترین کتابخانه در بخش کودک، خیرین کتابخانه‌ساز و ... از مهم‌ترین برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در استان البرز است.

وی با تأکید بر این‌که ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند اجرای برنامه‌های فرهنگی است، اضافه کرد: در این راستا و به منظور تحقق اهداف مورد نظر 18 مسابقه در حوزه کتابخوانی برگزار می‌شود.

به گفته این مسئول، مسابقات آنلاین و مکتوب کتابخوانی، پیامکی در مورد شعارهای هفته کتاب و کتابخوانی، مقاله‌نویسی، نویسندگی ملکوت، نقاشی کودک با موضوع عاشورا و کتاب از جمله این رقابت‌ها است.

*4 ایستگاه مطالعه مفید در کرج راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز گفت: باید از هر زمانی برای مطالعه کتاب استفاده کنیم لذا با راه‌اندازی چهار ایستگاه مطالعه کتاب در اماکن پرتردد شهر گامی مهم برای ترویج فرهنگ مطالعه کتاب برداشته‌ایم.

محسنی افزود: البته با راه‌اندازی این چهار ایستگاه مطالعه تعداد ایستگاه‌های مطالعه در البرز به 17 ایستگاه افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/2302/ز30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول