اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان:

تمدن‌ها بدون فرهنگ و کتاب رو به نابودی می‌روند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: شاید کشورها بدون بسیاری از منابع بتوانند به حیات خود ادامه دهند، اما تمدن‌ها بدون فرهنگ و کتاب رو به نابودی می‌روند.

تمدن‌ها بدون فرهنگ و کتاب رو به نابودی می‌روند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی صبح امروز در نشست ستاد هماهنگی برگزاری بیست و یکمین دوره هفته کتاب در استان کرمان، اظهار داشت: توجه به کتاب و کتابخوانی یکی از راه‌های رسیدن به توسعه فرهنگی است.

وی افزود: ارتقای فرهنگ کتابخوانی نشان‌دهنده رشد فرهنگی جامعه است و امروزه کتاب می‌تواند به عنوان یک وسیله مطمئن و کارآمد در بهینه‌سازی فضای فرهنگی جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، رهبر معظم انقلاب اسلامی را طلایه‌دار ترویج کتابخوانی عنوان کرد و بیان داشت: شاید کشورها بدون بسیاری از منابع بتوانند به حیات خود ادامه دهند، اما تمدن‌ها بدون فرهنگ و کتاب رو به نابودی می‌روند.

سعیدی تصریح کرد: هر اقدامی که موجب ارتقای سطح مطالعه و کتابخوانی را فراهم آورد، بی‌شک سبب بالندگی و گسترش سطح فرهنگ عمومی جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: دین و شریعت ما به کتاب و کتاب‌خوانی اهمیت بسیار زیادی داده است و این موضوع نشان از اهمیت و تاکید بر مطالعه دارد.

سعیدی، شاخص‌های مهم توسعه یافتگی هر جامعه را سرانه مطالعه، میزان تولید و مصرف اطلاعات و کالاهای فرهنگی در آن جامعه دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ابراز داشت: بسیاری از مردم از کیفیت نمایشگاه کتاب کرمان راضی بودند و به طور معمول افرادی که به نمایشگاه مراجعه کرده‌اند به درخواست‌های خود رسیده‌اند.

سعیدی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در حاشیه شهر کرمان در سال‌های گذشته خاطر نشان کرد: در سه سال اخیر نمایشگاه کتاب کرمان در حاشیه شهر کرمان برگزار می‌شد که این امر مشکلات ترافیکی و ترددی برای مردم به وجود آورده بود، اما برگزاری نمایشگاه دوازدهم در مرکز شهر سبب شد که بازدید و استقبال از نمایشگاه کم‌نظیر باشد.

وی به برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ کتاب در شهرستان‌های بم و رفسنجان در سال جاری برای نخستین بار اشاره کرد و افزود: با توجه به محاسبات صورت گرفته مناطقی از شرق و شمال کرمان با برگزاری این نمایشگاه‌ها پوشش داده شدند.

سعیدی با بیان اینکه در سال جاری 150 میلیون تومان بیش‌تر از سال گذشته بن‌کارت خرید کتاب در اختیار شهروندان قرار گرفت، ابراز داشت: برای این نمایشگاه 400 میلیون تومان بن‌کارت پیش‌بینی کرده بودیم که این میزان بن‌کارت تا یک روز مانده به پایان نمایشگاه به اتمام رسید و با پیگیری‌های صورت گرفته در روز آخر 100 میلیون تومان بن‌کارت کتاب دیگر هم توزیع شد.

وی از برگزاری برنامه‌های جنبی با موضوعات سبک زندگی اسلامی و تمدن اسلامی، جنگ نرم، عید غدیر، جلسات نقد، سخنرانی و پرسش و پاسخ در دوازدهمین نمایشگاه کتاب کرمان خبر داد و عنوان داشت: در حوزه نشاط و شادابی هم پیش‌بینی‌هایی برای نمایشگاه کتاب صورت گرفت که برگزاری برنامه‌هایی برای کودکان و نوجوانان در قالب جشن و برنامه‌های کارگاهی از جمله این برنامه‌ها بود.

انتهای پیام/2446/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول