اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سنندج:

فضا برای جذب مخاطبین به کتابخانه‌ها فراهم شود

فرماندار سنندج گفت: فضا باید به گونه‌ای فراهم شود که کشش و جذبه برای مخاطبین کتابخانه‌ها وجود داشته باشد و باید به حساسیت‌ها توجه کنیم.

فضا برای جذب مخاطبین به کتابخانه‌ها فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس، ولی‌الله میرزایی‌اصل بعدازظهر امروز در جلسه انجمن‌های کتابخانه ‌عمومی شهرستان سنندج اظهار داشت: جامعه مخاطب برای مطالعه را باید بشناسیم چراکه مطالعه هم فکر و هم روان انسان را تقویت می‌کند.

وی در مورد سرانه پایین مطالعه در استان گفت: برای این امر علل مختلفی وجود دارد که از مبادی فرهنگی باید آسیب‌شناسی کنند.

فرماندار سنندج با بیان اینکه در حوزه کتاب‌خوانی و سرانه مطالعه آن میزان توقع که داریم و مطلوب است باید پیاده شود، افزود: حوزه‌های اطلاع‌رسانی مستقل شده و رسانه‌های جمعی، مطبوعات و ... از عواملی هستند که سبب شده گرایش به کتابخوانی کم شود.

کمک 221 میلیون تومانی شهرداری سنندج به کتابخانه‌های استان

فرماندار سنندج از کمک 221 میلیون تومانی شهرداری این شهر به امور کتابخانه‌های استان خبر داد و افزود: شهرداری سنندج در سال 91 مبلغ 137 میلیون تومان به کتابخانه‌های استان پرداخت کرده و در 6 ماهه اول امسال هم 84 میلیون تومان پرداخت کرده است.

وی در مورد پرداخت نیم‌درصد از درآمدهای شهرداری در سنندج گفت: در این مورد مشکلی نداریم چون شهرداری‌های شهرستان‌های تابعه از نظر اعتباری ضعیف‌ هستند و این مبلغ ناچیز است که توان پرداخت آن را هم ندارند.

میرزایی‌اصل در ادامه با تصریح بر اینکه تحصیل‌کرده‌های ما نسبت به گذشته بار علمی ندارند، عنوان کرد: استفاده از کتاب که نقطه اتکای کتاب برای اهل علم است کم‌رنگ‌تر شده و اینترنت جای آن را گرفته است.

فرماندار سنندج با علام اینکه زمین روبه‌روی پارک شهدا به کتابخانه یا فرهنگ‌سرا اختصاص یابد، یادآور شد: فضای اختصاصی به محیط فرهنگی در جاهای مختلف در بهترین فضاها با کاربری عمومی باشد نه اینکه هر جایی که کسی سراغ آن نرفت را به محیط فرهنگی اختصاص داد.

میرزایی‌اصل با تصریح بر اینکه تقویت بخش کتابخانه‌ای در جهت ارتقای فرهنگ‌ عمومی جامعه باید صورت بگیرد، گفت: در نامگذاری کتابخانه‌ها که بخشی از فرهنگ عمومی است باید به حساسیت‌ها توجه کنیم و نباید در نامگذاری موضع‌گیری ایجاد کرد.

وی در پایان تاکید کرد: انرژی باید صرف مسائلی شود که به آن نیاز است و در نامگذاری کتابخانه‌ها از نام چهره‌های سرشناس شهر استفاده شود.

انتهای پیام/79014/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول