اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور کتابخانه‌های استان کردستان:

دستگاه‌های اجرایی به کتاب و مطالعه بی‌توجه هستند

مدیرکل امور کتابخانه‌های استان کردستان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان آن گونه که باید و شاید به کتاب، کتا‌بخوانی و مطالعه توجهی ندارند.

دستگاه‌های اجرایی به کتاب و مطالعه بی‌توجه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس، اسماعیل احمدی بعدازظهر امروز در جلسه انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی استان کردستان که در فرمانداری سنندج برگزار شد، اظهار کرد: مسئله کتاب یک مسئله فرابخشی است و تنها کتابخانه‌ها مسئول این امر نیستند و همه دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به کتاب در حیطه کاری، خانواده و در جامعه مسئولیت‌پذیر باشند و این مهم به زاویه دید مسئولان برمی‌گردد.

وی از دستگاه‌های فرهنگی و غیرفرهنگی استان درخواست کرد: نسبت به مسئله کتاب‌خوانی و کتاب بی‌تفاوت نباشند و به مطالعه و کتاب که از مقولات فرهنگی است توجه و اهتمام بیشتری داشته باشند، زیرا آنگونه که باید و شاید دستگاه‌های اجرایی استان به آن توجهی ندارند.

وی در مورد اختصاص نیم‌درصد از درآمدهای شهرداری به کتابخانه‌ها گفت: قانون اختصاص نیم‌درصد از درآمدهای شهرداری به کتابخانه‌ها به صورت جامع و همه‌جانبه به آن توجه نشده است.

احمدی خاطرنشان کرد: زاویه دید و برداشت ما از این امر کار فرهنگی است و مجموعه شهرداری هم به کار فرهنگی با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در مورد استان کردستان باید توجه ویژه کنند.

به گفته وی، نگرش و توجه به ترویج کتاب به عنوان شاخص فرهنگی الزام‌آور خواهد بود و شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی استان به کتابخوانی و کتابخانه‌ها باید توجه ویژه داشته باشند، زیرا بخش عمده از مسائل را از راه فرهنگ‌سازی می‌توان حل کرد.

مدیرکل امور کتابخانه‌های استان کردستان کم‌هزینه‌ترین و پرفایده‌ترین نکته برای کمک به پیشبرد اهداف فرهنگی را کتاب‌خوانی و کتاب‌باوری مردم دانست و افزود: شهرداری‌ها می‌توانند در این امر تاثیر بسزایی داشته باشند.

وی با اعلام اینکه مباحث حقوقی بین دولت و مجلس برای ما گره‌گشا نیست، بیان داشت: طرح دعوا هم به فرمانداری و شهرداری انجام شده و این امر خیر کتابخانه و شهر را دربر دارد.

وی خاطرنشان کرد: این مسئله در اهداف و برنامه‌ریزی‌ها راهگشا است.

احمدی ادامه داد: در هفته کتاب توجه بیشتر به مناسبت‌ها به منظور عمومیت بخشیدن به مطالعه در شهر سنندج ضروری است و پروسه‌ای که از قبل شروع شده است باید با اهتمام بیشتری دنبال شود تا تمام هزینه‌ها را امور کتابخانه‌ها متقبل نشود.

وی در پایان برپایی نمایشگاه کتاب، گسترش ایستگاه‌های مطالعه و افتتاح فاز سوم و چهارم ایستگاه‌های مطالعه از برنامه‌های هفته کتاب ذکر کرد.

انتهای پیام/79014/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول