اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته کتاب صورت می‌گیرد

افتتاح 4 کتابخانه مشارکتی در همدان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از افتتاح فاز چهارم ایستگاه مطالعه و چهار کتابخانه مشارکتی در هفته کتاب خبر داد.

افتتاح 4 کتابخانه مشارکتی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان ارشاد استعدادی پیش از ظهر امروز در نشست خبری بیست و یکمین گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در راستای موج‌آفرینی و ایجاد فضای بیشتر در زمینه مطالعه و آشنایی کتاب انجام می‌گیرد.

وی گفت: هدف دیگر در راستای معرفی خدمات و دستاوردهای کتابخانه‌های عمومی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با اشاره به این موضوع که هفته کتاب و کتابخوانی یک بهانه برای عرضه خدمات است، افزود: اکثر مردم در جامعه از خدمات عرضه شده در زمینه کتاب و کتابخوانی مطلع نیستند و این هفته، فرصتی برای معرفی خدمات ایجاد می‌کند.

وی از ارتقای رتبه‌های کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی استان همدان خبر داد و تصریح کرد: کتابخانه مرکزی استان در بین 6 کتابخانه‌‌ی قدرتمند کشور دارای رتبه برتر شده است.

استعدادی به جایگاه فناوری اطلاعات در زمینه ارتقای سطح مطالعه کشور اشاره کرد و بیان کرد: در 6 ماهه اول سال در زمینه فناوری اطلاعات سرمایه‌گذاری بسیاری شده و انقلاب عظیمی را از لحاظ سخت‌افزاری و منابع در کتابخانه‌ها شاهد بودیم.

وی افزود: در زمینه فناوری اطلاعات کتابخانه‌های عمومی رتبه اول را به خود اختصاص داده‌اند چراکه کتاب‌های چاپی به تنهایی نمی‌توانند در راستای ارتقای سرانه مطالعه در جامعه گام بردارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان رسالت کتابخانه‌های عمومی را در زمینه فرهنگی دانست و بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی برنامه‌های فرهنگی خود را قالب انجمن‌های ادبی، مسابقات، نمایشگاه‌ها و ... انجام می‌دهند.

کسب رتبه اول کشوری توسط کتابخانه مرکزی همدان

استعدادی اظهار داشت: کتابخانه مرکزی همدان در مجموع شاخص‌ها توانسته رتبه اول کشوری و در زمینه کمیته نهضت مطالعه مفید، رتبه چهارم را به خود اختصاص دهد.

وی علل کسب این رتبه‌ها را کار تیمی دانست و عنوان کرد: در حوزه ستادی کتابخانه‌ها رسالت خود را در قالب تیمی انجام می‌هند و همین موضوع باعث کسب بسیاری از رتبه‌های کشوری شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزود: در عرصه کارهای فرهنگی اگر نگاه رسالت‌محوری نباشد نمی‌توان شاهد این پیشرفت‌ها باشیم چراکه ما متولی امر فرهنگی هستیم.

وی تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی استان در مسیری حرکت می‌کند که جوانان را با کتاب آشتی دهد و مطالعه را هدفمند کرده تا بتوانیم به جایگاه واقعی ایران اسلامی در زمینه کتاب و کتابخوانی برسیم.

استعدادی به فعال بودن اعضا در زمینه کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: 50 درصد از اعضای در امر کتابخانه‌ها، اعضای فعال هستند که از کل اعضا 90 درصد از آن‌ها را جوانان تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: این آمار نشان از آن دارد که جوانان ما علاقه‌مند به علم و کتاب هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ابراز داشت: در این راستا به دنبال هم‌افزایی هستیم تا بتوانیم با کمک تمام دستگاه‌ها کمک در زمینه ارتقای سرانه مطالعه مفید باشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: در این راستا تا عزم عمومی و کمک شهرداری‌ها، فرمانداران و بخشداران در قالب انجمن‌ها نباشد به جایگاه اصلی خود به عنوان ارتقای سرانه مطالعه مفید نخواهیم رسید.

استعدادی به برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: در این هفته چهار برنامه اصلی داریم که سه برنامه درون سازمانی و یک برنامه حوزه موثر در نمایشگاه بین‌المللی است که فرصت خوبی برای معرفی جایگاه فرهنگی استان است.

وی حضور انجمن خیرین‌ساز در نمایشگاه کتاب، توزیع جزوات در راستای سیر مطالعاتی و برگزاری مسابقات متنوع را از برنامه‌های غرفه کتاب در نمایشگاه برشمرد.

افتتاح فاز چهارم ایستگاه مطالعه در هفته کتاب و کتابخوانی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از افتتاح فاز چهارم ایستگاه مطالعه در استان خبر داد و اعلام کرد: در هفته کتاب و کتابخوانی فاز چهارم ایستگاه مطالعه در بیمارستان قائم شهرستان اسدآباد، دفتر نماینده ولی فقیه و بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) در فامنین افتتاح می‌شود.

وی در زمینه ایستگاه مطالعه گفت: طبق طیف آماری از ابتدای فاز ایستگاه مطالعه بالغ بر 75 هزار جلد کتاب مورد استفاده قرار گرفته است.

استعدادی با بیان اینکه این موضوع نشان از اعتماد متقابل مردم و کتابخانه‌ها دارد، افزود: در طرح ایستگاه مطالعه مردم فرهنگ ایرانی خود و امانتداری خود را به ما اثبات کردند.

وی از افتتاح چهار کتابخانه مشارکتی در هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: در این هفته کتابخانه مشارکتی شهیدمطهری رزن، کتابخانه مشارکتی شهیدمقصودی، کتابخانه فرهنگسرای مهر و کتابخانه مشارکتی علمی کاربردی هلال احمر افتتاح می‌شود.

شور عاشورایی در هفته کتاب و کتابخوانی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان ادامه داد: در هفته کتاب و کتابخوانی شعار‌های ما در راستای فرهنگی عاشورایی است تا بتوانیم یک شور عاشورایی در زمینه کتاب و کتابخوانی ایجاد کنیم.

وی از افتتاح سیستم RFID در کتابخانه مرکزی، افتتاح کافه کتاب، رونمایی از طرح کارت تبریک تولد نوزاد، ارسال پیامک و دیدار با ائمه جمعه در هفته کتاب خبر داد.

انتهای پیام/89029/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول