اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت فرارسیدن دهه اول ماه محرم

محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورای حسینی قزوین اعلام شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین گفت: به مناسبت فرارسیدن دهه اول ماه محرم و برای سهولت در برگزاری مراسم‌های عزاداری و حرکت دسته‌ها محدودیت‌های ترافیکی شب‌های هفتم، هشتم، نهم و دهم ماه محرم مشخص شد.

محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورای حسینی قزوین اعلام شد

غلامعلی حسنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین در خصوص محدودیت‌های ترافیکی دهه اول ماه محرم اظهار داشت: هر ساله در دهه اول ماه محرم بیشترین میزان برنامه‌های عزاداری اباعبدالله‌الحسین (ع) را شاهد هستیم و هرچه به عاشورا نزدیک می‌شویم حجم این برنامه‌ها افزایش می‌یابد.

وی افزود: بنابر این برای ساماندهی برنامه‌های مختلفی که در این روزها و شب‌ها برگزار می‌شود، باید برنامه‌ریزی مناسبی برای محدودیت‌های ترافیکی سطح شهر قزوین اندیشیده شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین اضافه کرد: بر این اساس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین اقدامات لازم را برای تسهیل در عبور و مرور عزاداران انجام می‌دهد.

حسنی بیان کرد: پس از نماز مغرب و عشاء در هر یک از شب‌های دهه اول ماه محرم دسته‌های عزاداری به سمت یکی از بقاع متبرکه سطح شهر قزوین حرکت می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: امشب (شب هفتم ماه محرم) بی‌بی شهربانو، دوشنبه شب (شب هشتم ماه محرم) امامزاده علی (ع) و آمنه خاتون (س)، سه‌شنبه شب (شب نهم ماه محرم) سلطان سیدمحمد (ع)، شب عاشورا و روز عاشورا نیز در محدوده وسیعی از مرکز و جنوب شهر قزوین محدودیت‌های ترافیکی اعمال می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین عنوان کرد: با توجه به اینکه مراسم عزاداری و حرکت دسته‌ها امشب بعد از نماز مغرب و عشاء به سمت بقعه بی‌بی شهربانو (س) در خیابان تهران قدیم در جنوب شهر قزوین است، محدودیت‌های ترافیکی مورد نیاز در این قسمت از شهر اجرا می‌‌شود.

حسنی اظهار کرد: محدودیت‌های ترافیکی امشب در میدان تهران قدیم، خیابان تهران قدیم، خیابان باغ دبیر، خیابان آیت‌الله کاشانی، کوچه‌های منتهی به بقعه بی‌بی شهربانو (س) شامل کوچه‌های محمدیه مورد اجرا گذاشته می‌شود.

این مسئول ابراز داشت: دوشنبه شب که مراسم عزاداری به امامزاده علی (ع) و آمنه خاتون (س) منتهی می‌شود، با توجه به محل قرارگیری این بقاع متبرکه محدوده‌ای از خیابان طالقانی، ورودی خیابان ملک‌آباد و تمام خیابان‌های محمدیه اعم از فرعی محمدیه، خیابان باغ دبیر و خیابان‌هایی که به بقعه آمنه خاتون (س) و امامزاده علی (ع) منتهی می‌شود زیرپوشش محدودیت ترافیکی قرار می‌گیرند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین خاطرنشان کرد: برای شب نهم ماه محرم که مراسم عزاداری و دسته‌ها به سمت بقعه سلطان سیدمحمد (ع) حرکت می‌کنند، طول خیابان امام خمینی (ره)، خیابان اسدآبادی تا سه‌راهی شهید انصاری، طول خیابان شهید انصاری، طول خیابان مولوی و کوچه‌های منتهی به بقعه سلطان سیدمحمد (ع) زیر پوشش محدودیت‌های ترافیکی این شب است.

حسنی بیان کرد: با توجه به اینکه حرکت دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری در شب دهم ماه محرم و صبح عاشورا به سمت امامزاده حسین‌ (ع) است، محدودیت‌های ترافیکی وسیعی در این محدوده از شهر قزوین مشاهده می‌شود که قسمت اعظمی از هسته مرکزی شهر قزوین را شامل می‌شود.

این مسئول گفت: در این راستا محدودیت‌های ترافیکی شب و صبح عاشورا در خیابان‌های تهران قدیم، قسمتی از راه‌آهن منتهی به چهارراه شهدا، خیابان شهدا حدفاصل چهارراه شهدا تا سبزه میدان، خیابان شهید انصاری، خیابان مولوی، خیابان پیغمبریه، طول خیابان امام خمینی (ره)، خیابان نادری، خیابان فردوسی و خیابان سعدی اجرا می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین یادآور شد: در تمام محدودیت‌های ترافیکی اعلامی برای برنامه‌های شب پس از نماز مغرب و عشاء تا نیمه شب محدودیت وجود دارد و در برنامه‌های صبح نیز این محدودیت از ساعت هشت صبح تا نماز ظهر و عصر اجرا می‌شود.

حسنی عنوان کرد: از شهروندان قزوینی و عزاداران حسینی انتظار می‌رود در این ایام از خودروی شخصی کمتر استفاده کرده و سعی کنند مسیرهای نزدیک را پیاده طی کنند.

این مسئول تصریح کرد: برای مسیرهای دورتر نیز سازمان اتوبوسرانی وسایل حمل و نقل عمومی را در اختیار مردم قرار می‌دهد و امید است شهروندان قزوینی با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی همکاری لازم را با پلیس راهنمایی و رانندگی داشته باشند تا به این ترتیب شاهد اجرای مطلوب‌تر مراسم‌های عزاداری باشیم.

انتهای پیام/77010/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول