اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اردبیل:

اردبیل با مشکل جدی ترافیکی روبه‌رو است

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: ما در شهر با مشکل جدی ترافیک روبرو هستیم و مردم انتظار دارند شورا و شهرداری گره از این مشکل لاینحل باز کند.

اردبیل با مشکل جدی ترافیکی روبه‌رو است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری پیش از ظهر امروز در دهمین جلسه شورای شهر اردبیل که با حضور اعضا در محل شورای شهر اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: ما در شهر با مشکل جدی ترافیک روبرو هستیم و مردم انتظار دارند شورا و شهرداری گره از این مشکل لاینحل باز کند به طوری که ما در بودجه امسال در حمایت از سرمایه‌گذاران برای ساخت پارکینگ مقرر کردیم تا ریالی عوارض پرداخت نکنند و 10 درصد کاربری نیز به صورت تجاری باشد.

وی تصریح کرد‌: در پروژه درخشان شهرداری کمتر از چهار درصد مجوز تجاری صادر کرده در حالی که باید قانوناً 10 درصد ساخت تجاری در مجتمع درخشان صادر می‌شد اما با نحوه تعامل و مشارکت شهرداری با سرمایه‌گذار قرار شده است بخش عمده‌ای از این پروژه به پارکینگ تبدیل شود.

رئیس شورای شهر اردبیل با یادآوری اینکه باید شورا و شهرداری همچنان در ایجاد تحول اساسی از سرمایه‌گذاران با مشوق‌های لازم حمایت کنند، یادآور شد: ما اگر در این حوزه با جدیت و قاطعیت وارد عمل نشویم نمی‌توانیم تحولی در شهر ایجاد کنیم.

سرداری گفت: نمونه این حرکت جسارت‌آمیز شورای شهر در دور سوم جلب سرمایه‌گذار تیراژه با حمایت‌ها و تشویق‌های بسیار ضروری بود چرا که اگر بخواهیم مانند استان‌های همجوار توسعه زیربنایی را شاهد باشیم باید به صورت همه‌جانبه و ویژه از سرمایه‌گذاران حمایت کنیم.

این مسئول بیان داشت: در دور سوم شورا پروژه تیراژه مصوب شد ولی به دلیل واقع شدن خانه صادقی در این محدوده که به عنوان موزه مفاخر مشهور است میراث فرهنگی با اجرای این پروژه موافقت نمی‌کرد که دست به دامن نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل شدیم تا در این زمینه گشایشی حاصل شود.

عضو شورای شهر اردبیل افزود: پارکینگ درخشان به مساحت یک هزار و 300 متر مربع و زیربنای 7 هزار و 340 متر مربع شامل پارکینگ و در سه طبقه و همچنین طبقه پایین و همکف به شکل تجاری به شکل مشارکتی احداث شده و در هسته مرکزی شهر در اختیار هموطنان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه یکی از اعضای شورای شهر اردبیل نیز به ایراد وارده برای ایجاد این پروژه مشارکتی بیشتر با موضوعیت پیمانکاری اشاره کرد و افزود: سرمایه‌گذار با هر قصد و نیتی جلو آمده تا این پروژه را اجرا کند اگر صادقانه به تعهدات خود عمل کند قطعاً مفید شهر و دیارمان خواهد بود.

حسین افسانه ضرورت توجه به مدت زمان اجرای این پروژه را یادآور شد و بیان داشت: ما باید به موقع این پروژه را آغاز کنیم و به موقع از سرمایه‌گذار تحویل بگیریم و اگر تاخیری در این پروژه صورت بگیرد از حق و حقوق مردم کوتاه نخواهیم آمد.

پنج باب ملک در حریم امامزاده صالح و سید صدرالدین آزاد سازی می‌‌شوند

در ادامه این جلسه همچنین بند به بند توافقنامه هفت بندی راه و شهرسازی و شهرداری به دقت مورد بررسی قرار گرفت به طوری که پنج بند آن به تصویب رسید و در خصوص دو بند دیگر قرار شد موانع و مشکلات برطرف و با توضیحات کامل در صحن علنی شورا مطرح شده و به تصویب برسد.

بر اساس تفاهمنامه راه و شهرسازی و شهرداری انتقال زمین آهن‌فروشان به مساحت 38 هکتار در محور اردبیل - کورائیم با قیمت‌گذاری 475 میلیون تومان به شهرداری واگذار تا نسبت به انتقال آهن‌فروشان به این منطقه اقدام کنند.

بر اساس بند دیگری که شهردار اردبیل توضیحاتی را در آن خصوص ارائه کرد شهرداری از بابت تخفیف مسکن مهر و بافت فرسوده 4 میلیارد و 900 میلیون تومان از راه و شهرسازی طلب خود را دریافت و از بابت برخی مطالبات قرار شد، راه و شهرسازی به آزاد سازی سه باب ملک از حریم امامزاده صالح و دو باب ملک از حریم امامزاده سید صدرالدین در اردبیل اقدام کند و در کنار آن سه شهرک اردبیل به صورت موقت و برای اجرای آسفالت و تهیه معبر تحویل شهرداری اردبیل شود.

انتهای پیام/62007/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول