اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودبار:

عزاداری‌های محرم رنگ خدایی بگیرد

امام جمعه رودبار جنوب گفت: یکی از مصادیق تقوا این است که ما در ماه محرم به وظیفه خودمان عمل کنیم و رضایت خداوند را طلب کنیم و به عزاداری‌ها رنگ خدایی بدهیم.

عزاداری‌های محرم رنگ خدایی بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، حجت‌الاسلام عباس گروهی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت‌‌:‌ آن چه که اعمال و رفتار انسان‌ها را جهت و ارزش می‌دهد، نیت و انگیزه افراد ا‌ست.

وی با بیان اینکه این نیت و انگیزه مادی یا الهی است، افزود: اگر نیت مادی باشد، افراد از تمام ابزارهای مشروع و نا‌مشروع برای رسیدن به آن هدف استفاده می‌کنند اما در نهایت شکست می‌خورند اما اگر نیت الهی و خدایی با‌شد و انسان به تکلیف و وظیفه‌اش عمل کند، نهایتاً رضایت خداوند را جلب کرده است که این بهترین سود و منفعت را برای فرد دارد.

گروهی تصریح کرد: اگر بخواهیم نیت و انگیزه اهداف قیام امام حسین (ع) را به دست بیاوریم، مهمترین سند خطبه‌های این امام بزرگوار است.

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که سیدالشهدا امام حسین (ع) فرمودند هدف از قیام ایشان «قیام علیه حکومت استبدادی یزید و احیای سنت جدم حضرت محمد (ص)» بوده است.

گروهی بیان کرد: یکی از مصادیق تقوا این است که ما در ماه محرم به وظیفه خودمان عمل کنیم و رضایت خداوند را طلب کنیم و به عزاداری‌ها رنگ خدایی بدهیم.

خطیب جمعه رودبار جنوب ابراز داشت: یکی از درس‌های مهم و پیامد‌های کلیدی نهضت عاشورا عزت و سربلندی مسلمانان است و این اقتدار که اکنون در میان مسلمانان و به ویژه جمهوری اسلامی به وجود آمده است به خاطر تأسی از سالار شهیدان‌ است زیرا ما مجری فرهنگ امام حسین (ع) در دنیا هستیم.

وی عنوان کرد: یکی از مصادیق عزت برای جمهوری اسلامی‌ و ملت ایران راهپیمایی 13 آبان امسال بود که به گفته خود دشمنان ما از جمله امریکا و رژیم غاصب صهیونیستی که اعلام و اعتراف کردند حضور ایرانیان در راهپیمایی 13 آبان امسال باشکوه‌تر بود.

گروهی اظهار داشت: امروز دنیای کفر در مقابل جمهوری اسلامی به زانو در آمده است و خودشان اعتراف و اقرار به عظمت جمهوری اسلامی ایران می‌کنند.

امام جمعه رودبار جنوب همچنین از زحمات و تلاش‌های روحانیت مستقر در شهرستان رودبار در زمینه تبلیغ ماه محرم به ویژه حجت‌الاسلام نبییان و حجت‌الاسلام فدایی تقدیر کرد.

انتهای پیام/2655/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول