اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه خبر داد

برگزاری آئین‌های عزاداری محرم در 40 هیئت مذهبی دهدشت

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه از فعالیت 40 هیئت مذهبی در ماه محرم در سطح شهر دهدشت خبر داد.

برگزاری آئین‌های عزاداری محرم در 40 هیئت مذهبی دهدشت

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسینی‌طلب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه از فعالیت 40 هیئت مذهبی در سطح شهر دهدشت خبر داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی در نقاط مختلف دهدشت مستقر شده و در شب‌های محرم به عزاداری و سینه‌پردازی می‌پردازند.

حسینی‌طلب با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی به صورت ساماندهی شده مشغول عزاداری هستند افزود: آیین‌های عزاداری و سوگواری ماه محرم الحرام در حسینیه‌ها، مساجد، تکایا و هیئت‌های مذهبی سطح شهر و روستاهای شهرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تأکیدات روایات و سیره معصومین مبنی بر اهمیت عزاداری در رثای سیدالشهدا(ع) ابراز داشت: عزاداری برای امام حسین(ع) آثار و برکات زیادی دارد و استمرار عزاداری باعث بقای اسلام می‌شود.

حسینی‌طلب در ادامه خاطرنشان کرد: عزاداری و گریه برای امام حسین(ع) یکی از اسباب آمرزش گناهان است و ثواب‌ها و پاداش‌های شگفت‌آوری نیز برای آن وضع شده است.

این مسئول فرهنگی در کهگیلویه، سرمشق گرفتن از درس‌های اخلاقی عاشورا را چراغ راه هدایت انسان دانست و گفت:در عزاداری‌ها می‌فهمیم که امام حسین(ع) به خاطر دین، همه هستی خود، حتی بچه شیرخوار را در راه خدا فدا کردند.

حسینی‌طلب ادامه داد: پس ما نیز باید درباره دین، از هیچ کوششی دریغ نکنیم و در رابطه با دیگران، ایثار و گذشت و فداکاری داشته باشیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه، اعزام روحانیون تبلیغی به منطقه را متذکر شد و افزود: مبلغین با اعزام به مناطق مختلف شهری و روستایی در شهرستان به تبیین واقعه عاشورا می‌پردازند.

وی با بیان اینکه تعداد روحانیون تبلیغی اعزامی جوابگوی گستردگی جغرافیایی شهرستان نیست عنوان داشت: بر همین اساس به تناسب اولویت مبلغین به مناطق اعزام شده است.

انتهای پیام/82016/ل30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول