اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ماه محرم و خاموشی مطلق بر مزار شهدای گمنام یاسوج + تصویر

مزار شهدای گمنام یاسوج شامگاه پنج‌شنبه و ایام محرم در خاموشی به سر می‌برد و معلوم نیست چه کسی باید پاسخگو باشد.

ماه محرم و خاموشی مطلق بر مزار شهدای گمنام یاسوج + تصویر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مزار 8 شهید گلگون‌کفن ایران اسلامی در تپه نورالشهدای یاسوج آرمیده و فضای شهر یاسوج را معنوی کرده است.

به گزارش فارس، مزار این شهیدان در تپه نورالشهدا مشرف به شهر یاسوج و در محدوده پارک بزرگ جنگلی واقع شده است.

پارک جنگلی یاسوج که معرف همه مردم استان و شهر یاسوج است به عبارتی پارک 800 هکتاری است که به دلیل نبود امکانات و به ویژه روشنایی بلا استفاده مانده و به محلی برای خلافکاران و بزهکاری تبدیل شده است.

به همین منظور نشست ساماندهی پارک جنگلی در دوره مدیریت استاندار سابق یعنی سید حسین صابری برگزار شد و هر یک از دستگاه‌ها برای خروج این پارک از انزوا تعهداتی را بر عهده گرفتند.

یکی از الزامات برای ساماندهی پارک جنگلی یاسوج تأمین نور در این پارک توسط اداره برق بود که بنا به گفته مدیران برق استان این کار انجام شد.

در همین خصوص تماسی با مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان داشتیم که از وی علت خاموشی تپه نورالشهدا را جویا شدیم که این مسئول اظهار کرد: البته جلسه‌ای در خصوص روشنایی پارک جنگلی داشتیم، اما ترس و واهمه ما از این است که هزینه‌ای در پارک جنگلی مثل گذشته داشته باشیم و به دلیل نبود امنیت سیم‌های برق دوباره به سرقت برود.

 سرهنگ حسن بدخشان، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به فارس گفت: ما نیز به نوبه خود این موضوع را پیگیری کرده‌ایم و مسئولان برق استان قول داده‌اند که به زودی پی‌گیر رفع این مشکل باشند.

چندی پیش در نشستی به مناسبت برگزاری روز 13 آبان معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به نکته‌ای ظریف اشاره کرد، مبنی بر اینکه در استان ما و در مناسبت‌های مختلف چهره شهرها متناسب با مناسبت‌ها نیست.

بی‌شک یکی از مکان‌های مهم برای ترویج فرهنگ و اندیشه ناب اسلامی گلزار شهیدان و البته مقبره شهیدان گمنام است که باید برای فرهنگ‌سازی به زیرساخت‌ها مناسب و متناسب تجهیز شوند.

حال چرا در پیشانی و مرکز استان وضعیت این‌گونه است سؤالی است که باید از مسئولان و متولیان امر به خصوص دستگاه‌های فرهنگی پرسیده شود.

البته همان‌گونه که مدیرعامل برق منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید بزرگترین مشکل در این پارک به موضوع امنیت آن برمی‌گردد، بنابراین لازم است مسئولان یکبار برای همیشه فکری به حال امنیت آن کنند.

وقتی در این پارک سرمایه‌های معنوی همانند مقبره شهدای گمنام وجود دارد چرا نباید در حفاظت از آن و ایجاد امنیت متولی خاصی معرفی شود تا مردم بتوانند علاوه بر فیض بردن از این محیط معنوی از فضای خوب و وسیع آن برای تفریح استفاده کنند.

به گزارش فارس، به اندازه‌ای تاریکی در این محل معنوی حکمفرما بود که لنز هیچ دوربینی یارای به تصویر کشیدن این فضای غم‌انگیز نبود.

انتهای پیام/2571/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول