اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

مراسم عزاداری محرم باید محتوای بصیرت‌افزایی داشته باشد

امام جمعه برازجان گفت: باید مجالس عزاداری محرم محتوای فرهنگی و بصیرت‌افزایی داشته باشد و ابزار و علامت‌ها نیز مقدس و الهی باشد.

مراسم عزاداری محرم باید محتوای بصیرت‌افزایی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام حسن مصلح شب گذشته در مراسم سوگواری اباعبدالله‌الحسین (ع) گفت: اسلام کامل‌ترین دین در بین تمام ادیان است و عمل به دستورات اسلام موجبات سعادت انسان در دنیا و آخرت می‌شود.

وی افزود: گریه بر امام حسین (ع) از اجر معنوی بالایی برخوردار است.

امام جمعه برازجان با تاکید بر لزوم تقویت ولایت‌مداری در مجالس عزاداری خاطرنشان کرد: در مجالس امام حسین (ع) باید اهداف نظام و ولایت تبیین و تقویت شود.

مصلح تصریح کرد: بدون تردید برگزار کنندگان مجالس امام حسین(ع) و کسانی که همیشه تکریم اهل‌بیت (ع) و ذکر اهل‌بیت (ع) را در خاطر داشته باشند مشمول دعای امام حسین (ع) و امامان معصوم (ع) هستند.

وی عنوان کرد: همه عوامل عزاداری و برگزار کنندگان مراسم باید اخلاص داشته باشند و در انجام اعمال عزاداری قصد قربت داشته باشند.

امام جمعه برازجان خواستار توجه به محتوای مراسم عزاداری شد و گفت: باید مجالس محتوای فرهنگی و بصیرت‌افزایی و آشنا کردن جوانان با فرهنگ عاشورایی داشته باشد و ابزار و علامت‌ها نیز مقدس و الهی باشد.

مصلح اظهار داشت: مهم‌ترین عنصر حضرت اباعبدالله (ع) احیای نماز بوده پس باید به این فریضه مهم اهمیت داد و هنگام ظهر به‌ویژه ظهر عاشورا هیئت‌ها نماز را فدای دیگر برنامه‌ها نکنند.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از به کار بردن حجله و عکس اموات در مراسم عزاداری تصریح کرد: در مراسم محرم باید از به‌کارگیری آلات و ابزارهای موسیقی و به‌کار بردن حجله و عکس اموات و اختلاط زن و مرد و عریان شدن خودداری شود.

امام جمعه برازجان تاکید کرد: تبیین ابعاد مختلف قیام اباعبدالله‌الحسین (ع) برای نسل امروز امری ضروری است که نباید مورد کم‌توجهی قرار گیرد.

انتهای پیام/2452/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول