اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم خبر داد

اعزام 800 طلبه جهادگر به مناطق محروم مرزی کشور در ماه محرم

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم از اعزام 800 طلبه جهادگر خواهر و برادر به مناطق مرزی کشور برای اجرای طرح‌های فرهنگی و محرومیت زدایی خبر داد.

اعزام 800 طلبه جهادگر به مناطق محروم مرزی کشور در ماه محرم

سید حسین فرهادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اینکه محرومیت‌زدایی از چهره مناطق محروم کشور از اهداف اصلی سازمان بسیج سازندگی است از اعزام طلاب خواهر و برادر به مناطق محروم مرزی خبر داد و اظهار داشت: به مناسبت ایام ماه محرم 800 نفر از طلاب جهادگر برای انجام برنامه‌های تبلیغی و جهادی به مناطق مرزی کشور از جمله مناطق محروم استان‌های کرمانشاه، کرمان، چهارمحال و بختیاری و سیستان و بلوچستان اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: این طلاب در قالب هشت گروه جهادی تبلیغی به این نقاط محروم اعزام شده‌اند و برنامه‌های مختلف فرهنگی، تبلیغی و عمرانی را در دست اجرا دارند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم به تشریح برنامه‌های این گروه‌ها پرداخت و ابراز داشت: عمده فعالیت‌های این گروه‌ها شامل اجرای طرح‌های فرهنگی است که در قالب برپایی تکایا و مراسم عزاداری، نمایشگاه کتاب، دوره‌های آموزشی، اردوهای عمومی با رویکرد اعزام مردم و دانش آموزان کم بضاعت مناطق محروم به سفرهای زیارتی، بازدید از خانواده‌های شهدا و برپایی ایستگاه‌های صلواتی به اجرا می‌رسد.

فرهادی افزود: فعالیت‌های عمرانی از جمله ساخت و مرمت مساجد، احداث خانه های روستایی و همچنین احداث کلاس‌های درس نیز از جمله اقدامات دیگری است که توسط طلاب جهادگر در مناطق محروم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اولویت اصلی فعالیت‌های طلاب جهادگر انجام برنامه‌های تبلیغی و دینی است خاطرنشان کرد: پیگیری مشکلات مردم در حد توان و رایزنی با ارگان‌های مختلف برای رفع مشکلات مردم از دیگر اقدامات قابل توجهی است که در این اردوها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/78009/ل30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول