اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج خبر داد

تشدید نظارت‌های دامپزشکی فهرج در ماه محرم

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: نظارت‌های بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی مصرفی در ماه محرم در این شهرستان افزایش می‌یابد.

تشدید نظارت‌های دامپزشکی فهرج در ماه محرم

مهدی بمان‌دشتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در فهرج اظهار داشت: ناظران بهداشتی شبکه دامپزشکی این شهرستان در دو شیفت کاری به صورت ثابت و سیار در ایام محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) بر کشتار بهداشتی دام و سلامت فرآورده‌های خام دامی مصرفی در فهرج نظارت دارند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد بیماری‌های موجود در انسان از دام و فرآورده‌های آلوده به انسان سرایت می‌کند، افزود: کشتار دام در معابر و اماکن عمومی سبب گسترش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به ویژه بیماری‌های خطرناک تب خونریزی دهنده کریمه‌کنگو و تب مالت می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج با اشاره به اینکه برخی بیماری‌های مشترک مانند تب خونریزی دهنده کریمه‌کنگو، تب مالت و ... از طریق ترشحات دام آلوده قابل انتقال به انسان است، متذکر شد: تماس با خون و ترشحات دام‌های آلوده یکی از مهم‌ترین راه‌های گسترش بیماری‌های مشترک است.

این مسئول اضافه کرد: شبکه دامپزشکی فهرج در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) در دو شیفت کاری صبح و عصر به صورت ثابت و سیار بر کشتار بهداشتی دام شامل معاینه قبل از کشتار و اطمینان از سلامتی دام، نحوه کشتار و سلامت لاشه بعد از کشتار نظارت دارد.

بمان‌دشتی با بیان اینکه کشتار دام در معابر عمومی برای فرد کشتار کننده و برای تمام افراد جامعه خطرآفرین است به شهروندان توصیه کرد: دام‌های زنده مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

وی در پایان یادآور شد: برای رعایت بهداشت و جلوگیری از انتقال بیماری‌ها، کشتار دام در این ایام تحت نظارت کامل شبکه دامپزشکی صورت گیرد و در صورت تمایل به خرید گوشت برای انجام فرائض مذهبی و مراسم عزاداری، حتما گوشت دارای مهر و لیبل دامپزشکی از مراکز معتبر خریداری شود.

انتهای پیام/80013/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول