اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور:

اجرای عدالت برای مجرمان باید در کوتاه‌ترین زمان انجام شود

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور اجرای عدالت و فصل خصومت را از وظایف شاخص دستگاه قضایی دانست.

اجرای عدالت برای مجرمان باید در کوتاه‌ترین زمان انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، غلامحسین اسماعیلی ظهر امروز ضمن دیدار با مسئولان قضایی استان قزوین شهادت دادستان شهرستان زابل را تسلیت گفت و اظهار داشت: در دستگاه قضایی مأموریت‌ها و مسئولیت‌های متنوع و حساس وجود دارد که اگر بخواهیم به وظایف شاخص این دستگاه اشاره کنیم قطعاً باید به اجرای عدالت و فصل خصومت توجه ویژه شود.

وی افزود: تمام تلاش کارکنان قضایی و اداری در دادگستری‌ها و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه بر این است که بتواند منادیان عدالت بوده و خصومت‌های میان افراد را برطرف کند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور تصریح کرد: اجرای عدالت و رفع خصومت بر رسیدگی، تعقیب مجرم، کشف جرم ارجحیت داشته و اشتباه یا عدم توجه به آن قابل اغماض نیست چراکه دارای آثار مهمی در جامعه است.

اسماعیلی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی دو مبحث مهم را که شامل کاهش جمعیت کیفری و کاهش استفاده از مجازات در زندان است را مطرح کردند که این دو بحث در سیاست‌های ابلاغی قوه قضاییه مقرر شده است.

این مسئول اضافه کرد: متأسفانه کاهش عناوین مجرمانه که یکی دیگر از منویات مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته بوده است را شاهد نبوده‌ایم.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور عنوان کرد: کاهش جمعیت کیفری به معنای عدم وجود زندان نیست چراکه مجرمان جرایمی مانند سرقت مسلحانه، قاچاق مواد مخدر، اعمال منافی عفت عمومی را نمی‌توان با استناد به کاهش جمعیت کیفری رها کرد بلکه باید برخورد قاطع با آنها صورت گیرد و وجود زندان برای چنین مجرمانی ضروریست.

اسماعیلی در خصوص تأثیر مجازات بر کاهش اعمال مجرمانه تصریح کرد: اگر می‌خواهیم اعمال مجازات اثرگذار باشد باید در کم‌ترین زمان ممکن اجرا شود.

این مسئول عنوان کرد: در مجموع دستگاه قضایی، استان قزوین جزو استان‌هایی است که در نیمه بالایی جدول عملکردی قرار دارد که جای تقدیر و تشکر است اما باید توجه داشت که برای بهتر شدن این جایگاه و عملکرد تلاش مضاعف نیاز است.

انتهای پیام/2667/ش30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول