اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مدیرکل دادگستری مازندران:

دستگاه قضا برای برقراری عدالت به مشارکت عمومی نیاز دارد

معاون مدیرکل دادگستری و سرپرست دادگاه تجدیدنظر مازندران گفت: دستگاه قضا برای برقراری عدالت نیازمند کمک و مشارکت عمومی همه اقشار جامعه است و اگر این مجموعه سالم باشد، سلامت جامعه نیز تضمین می‌شود.

دستگاه قضا برای برقراری عدالت به مشارکت عمومی نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، سید رفیع موسوی‌ها امشب در مراسم تودیع و معارفه دادستان تنکابن با تأکید براینکه دستگاه قضا برای برقراری عدالت نیازمند کمک و مشارکت عمومی جامعه است، گفت: بدون این تعامل سازنده کار بسیار دشوار است.

وی با بیان اینکه در صورت سلامت دستگاه قضا، سلامت جامعه نیز تضمین می‌شود، افزود: زمانی انسان در زندگی فردی و اجتماعی خود رشد می‌کند که سلامت جسم و سلامت روح داشته باشد اما همه ما در سلامت جسم کوشا هستیم ولی در سلامت روح کم‌دقتی می‌کنیم.

معاون مدیرکل دادگستری مازندران با اعلام اینکه در دستگاه قضایی ارشاد، راهنمایی بزهکاران و بازگشت فرد خاطی به جامعه سالم بر برخورد فیزیکی و قهری ارجحیت دارد، ابراز داشت: نباید راه بازگشت‌ این افراد به جامعه بسته شود بلکه عمکردمان باید به گونه‌ای باشد که فرد خاطی اصلاح شده و مسئولیت دستگاه قضا در بعد فرهنگی در کنار برخی مجازات‌ها به بهترین شکل به اجرا درآید.

وی خط مقدم حفظ سلامت جامعه را در دستگاه قضایی دادسرا عنوان کرد و گفت: اگر این دستگاه کارش به خوبی انجام شود شاهد ارتقای سلامت، آرامش و امنیت جامعه خواهیم بود و در این راه به هر اندازه دادستان عالم، مرجع، شجاع و قدرتمند باشد بسیاری از مشکلات نیز به خوبی حل می‌شود.

معاون مدیر کل دادگستری و سرپرست دادگاه تجدیدنظر مازندران توکل بر خدا، محاسبه نفس و کار براساس حس مسئولیت را از جمله موارد مهم و سرلوحه کار قضات عنوان کرد و افزود: اگر یک لحظه در امور غفلتی صورت گیرد فرد در پرتگاه قرار می‌گیرد و برای پیشگیری از این ورطه خطیر باید تذکر، مراقبت و محاسبه نفس را مدنظر داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه قضات نباید در دادگاه و مجامع عمومی رفتار دوگانه‌ای داشته باشند و این مسئله یکی از اصول و محوری‌ترین مبانی دادرسی است، گفت: قضات باید برای تصمیم‌گیر‌های مهم شناخت درستی از محیط و فرهنگ مردم منطقه و مسئولیت خود داشته باشند.

موسوی‌ها با تأکید براینکه نتیجه کار دادسراها در دادگاه مشخص می‌شود، اظهار داشت: تعامل بین رئیس دادگستری و دادستان با حفظ استقلال رأی قضات در بحث رسیدگی به پرونده‌ها موجب پیشبرد حل مشکلات شده و اطاله‌ای نیز در این مسیر صورت نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: ارتقای امنیت هر منطقه نیز در گرو تعامل مثبت دستگاه‌های اداری، اجرایی، سیاسی، نهادی، نظامی و انتظامی با دستگاه قضاییه به ویژه دادستان و دادگستری است، پس این تعامل باید از دو سو تقویت شود.

انتهای پیام/86020/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول