اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

رفع اطاله دادرسی تاکید دستگاه قضاست

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و رفع اطاله دادرسی همچنان مورد تاکید دستگاه قضایی است.

رفع اطاله دادرسی تاکید دستگاه قضاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان اردبیل، غلامعلی رضایی در مراسم معارفه رؤسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان پارس‌آباد منصب قضاوت را امانت الهی دانست و اظهار داشت: در این نظام مقدس منصب قضاوت که برای ایجاد حق و عدالت به افراد سپرده می‌شود منشأ الهی داشته و قاضی باید به خاطر داشتن چنین مسئولیتی شکرگزار خداوند متعال باشد.

وی دانش قضایی و تقوای الهی را از مهمترین شرایط قضاوت ذکر کرده و آزادی عمل و استقلال قاضی در صدور رأی را از ارکان مهم قضاوت دانست.

رضایی بر تسریع در رسیدگی و رفع اطاله دادرسی تاکید کرد و لزوم اجرای سریع احکام قطعی شده را ضروری دانست و تصریح کرد: اجرای سریع چنین احکامی طعم شیرین اجرای عدالت را به مردم می‌چشاند.

این مسئول با تقدیر از اقدامات و عملکرد خوب شوراهای حل اختلاف شهرستان پارس‌آباد، کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری شهرستان پارس‌آباد را نشان‌دهنده تلاش‌های شبانه‌روزی و ارزشمند اعضای شوراهای حل اختلاف دانست.

وی در ادامه سخنان خود عزت، عظمت و اقتدار امروز ایران را مرهون جانفشانی شهدا در طول هشت سال دفاع مقدس دانست و بیان کرد: ادامه این موفقیت در ایران اسلامی مستلزم پیروی از خط امام (ره)، شهدا و ثابت قدم ماندن در مسیر ولایت فقیه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس کل دادگستری استان با اشاره به تحولات منطقه، نقش جمهوری اسلامی ایران را در بیداری اسلامی یادآور شدند.

رضایی گفت: مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب استان اردبیل کاهش یافته به طوری که جایگاه استان نیز از بیست و هشتم به رتبه دوم در این زمینه ارتقا یافته است.

در پایان این مراسم رئیس کل دادگستری استان اردبیل با قدردانی از خدمات یعقوب اسدپور و محمدعلی اسلامی رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب سابق شهرستان پارس‌آباد، بلال مظفری و رحیم گلزاده را به ترتیب به عنوان رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پارس‌آباد معرفی کرد.

انتهای پیام/62001/ک/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول