اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

800 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های اردبیل موجود است

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: در حال حاضر در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بیش از 800 هزار جلد کتاب موجود است.

800 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های اردبیل موجود است

صادق فرهمند امین در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: همه اقشار جامعه از این ظرفیت و ذخیره ارزشمند استفاده می‌کنند به طوری که با تخصصی شدن برخی از بخش‌های کتابخانه‌های موجود در استان اردبیل سعی کردیم خدمات ارزشمندی را به اقشار خاص ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هر چند کتابخانه‌های عمومی محل رجوع همه مردم و استفاده آنها از منابع کتاب و کتابخوانی است اما آنچه که در این زمینه مهم به نظر می‌رسد استقبال خوب دانش‌آموزان، دانشجویان و فرهیختگان جامعه از برخی بخش‌های تخصصی است که به ویژه در کتابخانه مرکزی اردبیل در سال‌های اخیر راه‌اندازی شده است.

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به عضویت 60 هزار نفر از اهالی استان اردبیل در کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و افزود: تلاش ما بر این است تا این ظرفیت را افزایش دهیم به طوری که پوشش جمعیتی استان اردبیل را از عضویت در کتابخانه‌های عمومی به حدود 10 درصد برسانیم.

فرهمند امین عضویت بیشتر مردم استان اردبیل را در کتابخانه‌های عمومی یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی توسعه فرهنگ و همچنین توجه به تقویت مبانی کتاب و کتابخوانی در جامعه اعلام کرد و یادآور شد: آنچه که در سال‌های اخیر مدنظر و ملاک کار بوده است توجه بیشتر به برنامه‌های کیفی و در کنار آن اهمیت دادن به حضور فعال کتابخوانان در عرصه کتاب و کتابخوانی بوده که این امر زمینه‌ای را فراهم کرده تا امروز بیش از هر زمان دیگر بتوانیم از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم.

این مسئول با اشاره به راه‌اندازی بخش کتاب‌های بریل برای نابینایان تصریح کرد: 100 عنوان کتاب به مجموعه تخصصی کتابخانه نابینایان کتاب‌های متنوع تزریق شده است و سعی داریم با تنوع‌بخشی به کتاب‌ها و مجموعه‌های خواندنی در این حوزه بتوانیم رضایت‌مندی این قشر را نیز فراهم کنیم.

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به توسعه فضاهای مجازی کتابخانه‌های عمومی و استقبال خوب جوانان و نوجوانان از سایت مسابقات آنلاین و مجازی در این حوزه اشاره کرد و گفت: تقویت و توسعه این بخش‌ها نیز می‌تواند بیش از گذشته به توسعه همه‌جانبه کتاب و کتابخوانی به عنوان شاخص توسعه فرهنگی کمک کند.

فرهمند امین در پایان سخنان خود با گرامیداشت بیست و یکمین دوره بزرگداشت کتاب به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: برنامه‌های مختلفی در هفته کتاب و کتابخوانی در سطح استان اردبیل برگزار می‌شود که امیدواریم در این برنامه‌ها بتوانیم زمینه مساعدی را برای جذب و جلب مخاطبان فراهم آوریم.

انتهای پیام/62005/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول