اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کتابخانه‌های عمومی ماکو خبر داد

تداوم برگزاری زنگ انشاء در کتابخانه‌های عمومی ماکو

مدیر کتابخانه‌های عمومی ماکو از تداوم اجرای طرح برگزاری زنگ انشاء در کتابخانه‌های عمومی ماکو خبر داد.

تداوم برگزاری زنگ انشاء در کتابخانه‌های عمومی ماکو

حسن اکبرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: طرح زنگ انشاء در کتابخانه‌های عمومی ماکو با شیوه‌های نوین و ابزارهای تشویقی مناسب برای دومین سال متوالی در این شهرستان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح از سال گذشته در کتابخانه‌های عمومی ماکو آغاز شده است، از اجرای این طرح میان کتابخانه عمومی کاشانی و مدرسه راهنمایی هیئت امنایی امیرکبیر خبر داد.

اکبرزاده خاطرنشان کرد: این طرح امسال با شیوه‌های جدید و ابزارهای تشویقی مناسب ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه این طرح با محوریت کتابخانه اجرا می‌شود، گفت: آشنایی با کتاب و کتابخانه، شیوه نگارش، یادگیری راهکارهایی برای آئین نگارش و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی از سنین پائین، از مهم‌ترین اهداف برگزاری این طرح در کتابخانه‌ها است.

مدیر کتابخانه‌های عمومی ماکو تصریح کرد: در قالب اجرای این طرح دانش آموزان به همراه دبیر ادبیات خود در ساعت درسی انشاء با حضور در محل کتابخانه عمومی خلاصه‎ای از  یک کتاب مربوط به رده سنی خود را در برگه مخصوص می‌نویسند و به این ترتیب ضمن مطالعه کتاب، با شیوه‌های نگارش و خلاصه‌برداری از کتب آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به اجرای این طرح در میان رده‌های سنی پائین، اجرای این طرح را گامی مهم در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه مفید میان دانش آموزان عنوان کرد و افزود: با توجه به پائین بودن آمار مطالعه غیر درسی در جامعه، احیای این فرهنگ سبب آشنایی بیش‌تر کودکان و نوجوانان با کتابخانه‌ها و شیوه‌های بهره‌گیری و دسترسی به منابع کتابخانه‌ای می‌شود.

اکبرزاده با اشاره به مزایای فرهنگ مکتوب به جای فرهنگ شفاهی در جامعه، تقویت مهارت نویسندگی و خلاصه‌نویسی را از دیگر اهداف اجرای این طرح اعلام و خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح علاوه بر اینکه تمام دانش آموزان این مدرسه در کتابخانه‌ عمومی کاشانی ماکو عضو شده‌اند، بسیاری از آنها نیز اعضای خانواده‌ خود را به عضویت در کتابخانه‌های ماکو در آورده‌اند.

انتهای پیام/61006/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول