اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان اعلام کرد

اختصاص 1.3 میلیون تومان اعتبار به کتابخانه‌های روستایی

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان گفت: برای ساخت کتابخانه‌های روستایی کردستان یک میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

اختصاص 1.3 میلیون تومان اعتبار به کتابخانه‌های روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ارسلان ازهاری ظهر امروز در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان با حضور مسئولان استان و اعضای انجمن کتابخانه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر 26 هزار مترمربع فضای کتابخانه در استان وجود دارد که با احتساب زیربنای فضای کتابخانه‌های مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها بیشتر از این میزان است.

وی افزود: فضای کتابخانه مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های استان بدون شک می‌تواند در رونق‌بخشی فرهنگ مطالعه در استان موثر باشد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان بیان کرد: در چند سال گذشته به کتابخانه‌های روستایی استان توجه خاصی شده به طوری که تاکنون یک میلیارد و 300 میلیون تومان برای ساخت کتابخانه روستایی سراب قامیش سنندج، بلبان‌آباد و نایسر اختصاص یافته است که مجری این پروژه‌ها اداره‌کل راه و مسکن استان بوده است.

ازهاری به کتابخانه مدارس و نقش آن در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه اشاره کرد و گفت: برای راه‌اندازی کتابخانه در سطح مدارس استان اعتباراتی اختصاص داده شده که با توجه به نیاز دانش‌آموزان منابع کتابی آنها نیز برطرف خواهد شد.

ساخت کتابخانه مرکزی نیازمند 250 میلیارد ریال است

به گفته معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان ساخت کتابخانه مرکزی سنندج نیازمند 250 میلیارد ریال اعتبار است که امیدواریم سال آینده در لایحه بودجه از محل اعتبارات ملی این میزان اعتبار اختصاص یابد.

ازهاری بیان کرد: کتابخانه مرکزی سنندج از مصوبات سفر دور دوم هیئت دولت به کردستان است که پیگیری‌های لازم برای ساخت این کتابخانه انجام شده است.

وی اضافه کرد: کتابخانه مرکزی سنندج یک پروژه مشارکتی است که استانداری کردستان سالانه 200 میلیون تومان اعتبار برای این پروژه اختصاص می‌دهد که این میزان اعتبار برای روند ساخت کتابخانه کافی نیست.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان با تاکید بر اینکه فضای فرهنگی استان را باید به سطح کتابخانه‌ها گسترش دهیم، خاطرنشان کرد: فرهنگ مطالعه در استان زمینه‌ساز توجه جدی مسئولان و اختصاص اعتبارات ملی به ساخت کتابخانه مرکزی سنندج است.

ازهاری در مورد راه‌اندازی کتابخانه سیار، اظهار کرد: در این راستا کتابخانه سیار راه‌اندازی شده است که می‌تواند در ترویج فرهنگ مطالعه موثر باشد.

وی در پایان ایجاد کتابخانه در روستاها را ضروری دانست و یادآور شد: همه مردم نیاز به مطالعه و کتابخوانی دارند و وظیفه مسئولان و به ویژه متولیان فرهنگی است که این زمینه را برای همه اقشار فراهم کنند.

انتهای پیام/79005/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول