اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد

وجود 1.6 میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های مدارس کردستان

معاون پرورشی آموزش و پرورش کردستان گفت: در حال حاضر یک میلیون و 600 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های مدارس استان وجود دارد.

وجود 1.6 میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های مدارس کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الله نریمانی ظهر امروز در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه کردستان با حضور مسئولان استان و اعضای انجمن کتابخانه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: این میزان جلد کتاب در سطح 659 کتابخانه مستقل و 472 کتابخانه کلاسی مدارس استان وجود دارد.

وی افزود: یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش ایجاد کتابخانه کلاسی در سطح مدارس استان به منظور نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در بین دانش‌آموزان و دستیابی آنان به منابع کتابی است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان میانگین سرانه کتاب در اداره‌کل آموزش و پرورش را 7 جلد به ازای هر دانش‌آموز عنوان کرد و گفت: در سال گذشته با توجه به تنگناهای مالی و اعتباری 70 هزار عنوان جلد کتاب در هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خریداری شده است.

نریمانی بیان کرد: هر ساله از محل اعتبارات سازمان آموزش و پرورش استان اعتباراتی برای خرید کتاب در سطح مدارس استان اختصاص می‌یابد.

اجرای طرح وجین کتاب در مدارس کردستان

وی به اجرای طرح وجین کتاب در هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در سطح مدارس استان اشاره کرد و یادآور شد: امسال این طرح نیز در سطح مدارس استان با استقبال و مشارکت دانش‌آموزان به امر کتابخوانی اجرا خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: در سطح مدارس تیزهوشان و غیر انتفاعی استان نیاز به تقویت فضای کتابخانه‌هاست تا دانش‌آموزان نخبه از این فضا استفاده کنند.

نریمانی با اشاره به خرید کتاب در راستای تجهیز و به‌روز کردن منابع کتابخانه‌های مدارس استان، اظهار کرد: خریداری کتاب‌ها با هدف ارتقای سطح معلومات دانش‌آموزان و تشویق آنها به امر کتابخوانی انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سیاست اصلی اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان، ترویج کتابخوانی در بین جوانان و نوجوانان است، ادامه داد: نیاز است با برنامه‌ریزی مدون و ارائه کتاب‌های جذاب و مفید بسترهای کتابخوانی را در بین دانش‌آموزان فراهم کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان ابراز امیدواری کرد: انتظار می‌رود در آینده نزدیک با توجه به اقدامات صورت گرفته در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی شاهد رشد آمار کتابخوانی در استان کردستان باشیم.

نریمانی در پایان با تاکید بر اینکه ارتقای سطح فرهنگی جامعه با ترغیب و تشویق دانش‌آموزان به مطالعه و کتابخوانی میسر می‌شود، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید با حضور دائم در محیط کتابخانه‌ها و انس با کتاب و مطالعه، سطح آگاهی خود را بالاتر برده و در رشد فرهنگی جامعه بکوشند.

انتهای پیام/79005/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول