اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه ملی مجلس مطرح کرد

آمادگی کتابخانه مجلس برای انعقاد تفاهم‌نامه با نهاد کتابخانه‌های همدان

رئیس کتابخانه ملی، موزه و اسناد مجلس شورای اسلامی از آمادگی برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با نهاد کتابخانه‌های عمومی همدان خبر داد.

آمادگی کتابخانه مجلس برای انعقاد تفاهم‌نامه با نهاد کتابخانه‌های همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد رجبی دوانی ظهر امروز در دومین همایش تجلیل از انجمن‌ها و خادمین کتاب و کتابخوانی با اشاره به تجربه 34 ساله خود در این زمینه اظهار داشت: تحولی که در زمان انقلاب اسلامی در زمینه آموزش انتظار می‌رفت و تحول فرهنگی که باید در تمام سطوح شاهد آن می‌بودیم ایجاد نشد.

وی با اشاره به نقش تحولات فرهنگی در رشد اقتصادی و سیاسی جامعه عنوان داشت: رشد فرهنگی زمینه‌ساز رشد اقتصادی و سیاسی است و باید امر کتابخوانی به عنوان یک موضوع واجب شمرده شود.

رئیس کتابخانه ملی، موزه و اسناد مجلس شورای اسلامی ایران با تاکید بر این موضوع که همه مردم باید دانشمند و یا دانش‌پژوه باشند خاطرنشان کرد: به دلیل بی‌توجهی به امر کتاب و کتابخوانی نمی‌توان بهره لازم را از رشد فرهنگی و در نتیجه اقتصادی برد.

وی با اشاره به موضوع مدرک‌گرایی تصریح کرد: در دوره جدید با انسان و جامعه قوی اما بدون بصیرت نمی‌توان شاهد تحولات بزرگی در زمینه فرهنگی و اقتصادی بود.

رجبی دوانی ادامه داد: تا فرهنگ مطالعه به صورت عام فراگیر نشود شاهد هیچ یک از تحولات فرهنگی، اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی نخواهیم بود.

وی با اشاره به وجود کاستی‌ها در تاریخ ایران از جمله استفاده از صنعت چاپ در نشر فرهنگ کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی عقب‌افتادگی‌ها را جبران کرد.

رئیس کتابخانه ملی، موزه و اسناد مجلس شورای اسلامی مشکل اساسی مردم ایران را برخورداری از فرهنگ شنیداری دانست و ادامه داد: متاسفانه این فرهنگ از زمان صفویه باب شد که باید آن را تغییر دهیم تا بتوانیم در سرانه مطالعه مفید شاهد تحولاتی باشیم.

وی با بیان اینکه دچار فقر فرهنگی شده‌ایم، گفت: عادات مطالعه را بر پایه قصه‌گویی نهاده‌ایم که این رویه باید تغییر کند.

رجبی دوانی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه «فرزندان ما آن‌گونه نمی‌شوند که ما می‌خواهیم، بلکه آن‌گونه می‌شوند که ما هستیم» تصریح کرد: تا زمانی که فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در خود نهادینه نکنیم نمی‌توانیم این فرهنگ را به نسل آینده منتقل کنیم.

وی بیان کرد: کتابخانه مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد که تفاهم‌نامه‌ای در راستای مبادله، اهدا و خرید کتاب با نهاد کتابخانه‌های عمومی استان همدان منعقد کند.

رئیس کتابخانه ملی، موزه و اسناد مجلس شورای اسلامی ایران در پایان سخنان خود گفت: باید مطالعه را به منزله نان شب خود قرار دهیم تا بتوان شاهد تقویت روزافزون فرهنگی در جامعه بود.

انتهای پیام/89029/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول