اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین تأکید کرد

ضرورت تبیین نقش تربیتی قرآن در زندان‌ها

قائم‌مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین بر ضرورت تبیین نقش تربیتی قرآن در زندان‌ها تأکید کرد.

ضرورت تبیین نقش تربیتی قرآن در زندان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، حجت‌الاسلام موسی صفی‌خانی در دیدار با مسئولان فرهنگی و روحانیون زندان‌های استان اظهار کرد: به برکت این کتاب آسمانی برنامه‌های قرآن در سراسر کشور گسترش یافته و احیای ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در زندان‌ها نیز به خوبی دیده شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی در زندان‌های استان افزود: تلاش در اجرای برنامه‌های قرآنی در زندان‌ها حاکی از انس مددجویان با قرآن است و با توجه به شور و شوق آنها برای فراگیری آموزه‌های قرآنی باید تلاش‌های بیشتری از سوی سایر ارگان‌ها نیز صورت بگیرد.

قائم‌مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین جدایی از قرآن را عامل شکست خانواده و جامعه دانست و گفت: اگر الگوهای قرآنی در نظام تربیتی به انسان‌ها ارائه شود، شخصیت آنها در گرو عمل به قرآن کریم شکل کاملی به خود می‏‌گیرد.

صفی‌‌‌خانی تصریح کرد: قرآن، الگوهایی را در اخلاق، سالم زیستی، عفاف و پاکدامنی و شرم و حیا به وجود می‌آورد که مسائل و مشکلات مادی و اخروی انسان را حل کرده و به هیچ وجه به سمت خطا سوق نمی‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: قرآن بهترین مرجع نورانی برای استغفار و توبه است و در پرتو آیات معجزه بخش آن می‌‏توان به سعادت رسید.

قائم‌مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته قرآنی در زندان‌های استان با تبیین نقش تربیتی قرآن در الگودهی به مددجویان، تأکید کرد: نقش تربیتی قرآن برای مددجویان باید به گونه‌ای ظریف در بین همه مددجویان فراگیر شود.

صفی‌خانی خواستار تشکیل کارگروه دینی در زندان‌ها شد و آمادگی ستاد اقامه نماز را برای همکاری در برنامه‌های فرهنگی اعلام کرد.

انتهای پیام/77002/ز/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول