اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 5 رشته

جشنواره خوشنویسی آیات قرآنی در کرمان برگزار می‌شود

رئیس حوزه هنری استان کرمان گفت: هشتمین جشنواره خوشنویسی آیات قرآنی و نام زیبای حضرت محمد(ص) در پنج رشته در کرمان برگزار می‌شود.

جشنواره خوشنویسی آیات قرآنی در کرمان برگزار می‌شود

عباس سالاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: هشتمین جشنواره خوشنویسی آیات قرآنی و نام زیبای حضرت محمد (ص) در رشته‌های نستعلیق، شکسته‌ نستعلیق، نسخ، ثلث و نقاشی‌خط  در کرمان برگزار می‌شود.

وی گسترش، اشاعه و ترویج فرهنگ قرآنی در قالب آثار هنری و معرفی هنر جذاب و اصیل خوشنویسی به عنوان شاخصی ارزشمند برای تبیین ارزش‌های قرآنی و دینی را از جمله اهداف هشتمین جشنواره خوشنویسی آیات قرآنی و نام زیبای حضرت محمد (ص) برشمرد.

رئیس حوزه هنری استان کرمان بیان داشت: شناسایی و معرفی استعدادهای جوان، با نشاط و پرشور در عرصه هنر شریف خوشنویسی از دیگر اهداف برگزاری هشتمین جشنواره خوشنویسی آیات قرآنی و نام زیبای حضرت محمد (ص) است.

سالاری ابراز داشت: هشتمین جشنواره خوشنویسی آیات قرآنی و نام زیبای حضرت محمد (ص) در بخش‌های پیشکسوتان، مسابقه و ویژه برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: آثار پیشکسوتان در بخش ویژه پیشکسوتان جشنواره خوشنویسی آیات قرآنی و نام زیبای حضرت محمد (ص) به نمایش گذاشته می‌شود و از آنها تجلیل به عمل می‌آید.

سالاری اذعان داشت: سایر هنرمندان حوزه خوشنویسی می‌توانند در این بخش مسابقه جشنواره خوشنویسی آیات قرآنی و نام زیبای حضرت محمد (ص) شرکت کنند.

وی افزود: در بخش ویژه این جشنواره هم با دعوت از اساتید مطرح نسخ و ثلث‌نویسی ایران همایش نسخ و ثلث‌نویسان استان کرمان همراه با نمایشگاهی از آثار آنها برگزار می‌شود.

این مسئول فرهنگی بیان کرد: موضوع و محتوای این جشنواره شامل خوشنویسی آیات نورانی قرآن کریم درباره توحید، خدای متعال، رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص) و آیات در مورد قرآن کریم و همچنین اشعار زیبای فارسی به ویژه اشعار و سروده‌های شاعران و گویندگان کرمانی است.

سالاری اظهار داشت: هر شرکت‌کننده می‌تواند، حداکثر سه اثر در هر یک از رشته‌های جشنواره ارسال کند و آثار ارائه شده در سایر جشنواره‌ها ارائه نشده باشد.

وی گفت: تاریخ آفرینش آثار باید مربوط به سال‌های 90 تا 92 و ابعاد آثار با احتساب حاشیه باید در یکی از ابعاد 35 در 50، 40 در 60 و 50 در 70 باشد و آثار بدون پاسپارتو و قاب شده پذیرفته نمی‌شود.

رئیس حوزه هنری استان کرمان افزود: داوران آثار برتر از بین اساتید، پیشکسوتان و صاحب‌نظران استان کرمان و اساتید کشور انتخاب می‌شوند.

سالاری خاطر نشان کرد: در هر یک از رشته‌های بخش مسابقه به برگزیدگان هر رشته لوح تقدیر و جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود.

انتهای پیام/80019/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول