اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

مرگ بر آمریکا شعار همیشگی ملت ایران است/ کار فتنه‌گران برای همیشه موجب شرمندگی است

امام جمعه ابهر گفت: شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار همچنان به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین شعار مردم ما به‌ویژه در یوم‌الله بزرگ 13 آبان خواهد بود.

مرگ بر آمریکا شعار همیشگی ملت ایران است/ کار فتنه‌گران برای همیشه موجب شرمندگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ابهر با بیان اینکه دشمنان خدا و دشمنان توحید و نور می‌خواهند نور خدا را با دهان‌هایشان خاموش کنند، اظهار داشت: اراده خدای منان این است که نورش را به کمال و انتشار کامل و جامع برساند، هرچند کافران دوست ندارند.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین(ع) به هیئت‌های مذهبی توصیه کرد: هیئت‌های مذهبی تلاش کنند مجالسشان با نور روایات اهل‌بیت(ع) نورانی شود و هیچ مجلسی بدون عالم نباشد و همه تلاش کنند از بدعت‌ها به دور باشند.

خطیب جمعه ابهر با توصیه به علما و روحانیون ادامه داد: علمای عزیز در مساجد و مجالس به مردم بگویند که چه چیزی بدعت است و موجب وهن است.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به عزاداران حسینی افزود: عزاداران حسینی از قمه‌زنی خودداری کنند و خون غیرت خود را برای مبارزه با دشمنان اسلام نگه دارند.

رحیمی به 13 آبان و روز دانش‌آموز اشاره کرد و اظهار داشت: تبعید امام به ترکیه در 13 آبان 1343، کشتار دانش‌آموزان در 13 آبان 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان 1358 سه رویداد بزرگ این روز است که هر یک در شکل دادن به حرکت انقلاب اسلامی نقش خاصی داشته است.

وی با بیان اینکه هویت هر سه رخداد 13 آبان، مبارزه با استکبار جهانی و عوامل آن است که به همین دلیل 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار نامیده می‌شود، تصریح کرد: ملت بزرگ و عزیز ما هیچ‌گاه جنایات آمریکا را از ذهن خود پاک نکرده و نخواهد کرد.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه شما مردم اگر به روزشمار تاریخ انقلاب از قبل سال 1342 تا به امروز نگاه کنید صفحه‌ای از خیانت وجود ندارد، مگر اینکه در آن صفحه نام آمریکا وجود داشته باشد، ادامه داد: یکی از صفحات تاریک جنایات متعدد آمریکا، طراحی و عملیاتی کردن و حمایت از فتنه‌گران در سال‌های 1378 و 1388 و نیز راه‌اندازی جنگ نرم و خرج هزاران دلار برای براندازی نظام بود که با همکاری مزدوران داخلی انجام می‌گرفت.

وی در ادامه با تقدیر از مواضع محکم و ستودنی ریاست محترم قوه قضائیه در مقابل فتنه‌گران ادامه داد: مقابله با فتنه‌گران جزو کارهای فخرآمیز ماست، ولی کار فتنه‌گران برای همیشه موجب شرمندگی است.

 رحیمی کودتای 28 مرداد 1332، شهادت دانشجویان در 16 آذر 1332، حمایت و تحکیم پایه‌های حکومت استبدادی شاه، تاسیس سازمان مخوف ساواک، تحمیل قانون کاپیتولاسیون و تحقیر ملت بزرگ ایران، مصادره اموال ایران، هجوم نظامی و واقعه طبس، کودتای نوژه، چراغ سبز آمریکا به صدام برای حمله به ایران، حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا از صدام در هشت سال جنگ تحمیلی، تامین سلاح‌های شیمیایی عراق علیه ایران، ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران، اعمال تحریم‌های کمرشکن علیه ملت ایران، تهاجم فرهنگی و هزاران جنایت دیگر... را آیینه‌ای برای خوی درندگی و وحشی‌گری آمریکا دانست و اظهار داشت: با توجه به این جنایات شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار همچنان به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین شعار مردم ما به‌ویژه در یوم‌الله بزرگ 13 آبان خواهد بود.

وی به آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و از همه مومنین خواست که این فریضه بزرگ را فراموش نکنند و به این امر مهم قیام و نسبت به این ناهنجاری‌ها بی‌تفاوت نباشند.

امام جمعه ابهر در پایان تاکید کرد: وظیفه قانونی و شرعی قوه قضائیه و نیروی انتظامی دفاع از آمران به معروف است. 

انتهای پیام/2308/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول