اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از نشست دشمن‌شناسی در صومعه‌سرا

بوداغی: شعار مرگ بر آمریکا قابل حذف نیست

کارشناس حوزه استراتژیک گفت: «مرگ بر آمریکا» یک شعار مقطعی نیست که به راحتی از زبان ملت ایران حذف شود.

بوداغی: شعار مرگ بر آمریکا قابل حذف نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا،  فریدون بوداغی شامگاه چهارشنبه در نشست «دشمن‌شناسی» این شهرستان، فرهنگ را مهم‌ترین نقطه تمایز و قدرت ایران عنوان کرد.

*پریشانی موی سر دختران و زنان نشان از آزادی در ایران نیست/ضرورت پافشاری‌ها بر عقاید فرهنگی

وی افزود: در صورتی که برخی مباحث فرهنگی در ایران برطرف شود عمده مشکلات کنونی ایرانیان نیز حل می‌شود.

تحلیل‌گر مسائل خاورمیانه، با بیان اینکه صهیونیسم در پس ناآگاهی و غفلت برخی از مردم کشورمان به مسائل فرهنگی در صدد فتنه‌گری است، متذکر شد: صهیونیسم تا اندازه‌ای  موفق به تحقق اهداف شومش در ایران شده است.

وی با تأکید بر اینکه بی‌حجابی زنان و دختران ایرانی و پریشان شدن موهایشان و حتی استعمال قلیان توسط آنها به هیچ عنوان نشانه آزادی در کشور نیست، یادآور شد: فرهنگ‌سازی در کشور باید در تمام مراحل سنی و با همکاری تک تک هموطنان صورت گیرد.

بوداغی، دروغ گفتن در خانواده‌ها را بدترین اقدام اخلاقی ضد فرهنگی برشمرد.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران با جانفشانی هزاران زن و مرد به پیروزی رسیده اما باید دانست که حفظ یک پیروزی از تحقق آن سخت‌تر است.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی خاورمیانه با بیان اینکه مردم به روی مسائل فرهنگی خود پافشاری کنند، اذعان کرد: نباید افراد یک مسلمان‌زاده صرف باشند بلکه باید مسلمان بوده و اسلامی فکر کنند.

* امید دنیا به ایستادگی ایران در برابر صهیونیسم است

وی ایرانی‌ها و مقام معظم رهبری را افتخار تمام دنیا دانست و بیان کرد: بسیاری از مردم دنیا به ملت و رهبر ما برای اتحاد، هوشیاری و مقاومتشان غبطه می‌خورند.

بوداغی با اشاره به فضای جنگی کشورهای صهیونیستی با ایران، گفت: جنگ امروز ایران، نرم و فرهنگی و بسیار دشوارتر از جنگ نظامی است.

وی امید جوانان و مردم دنیا را ایستادگی ایران در برابر صهیونیسم عنوان کرد.

به گفته این تحلیل‌گر مسائل خاورمیانه، اقتصاد صهیونیسم واهی و بدون پشتوانه مالی قوی است.

وی تأکید کرد: حفظ  ایمان و فرهنگ و پایبندی به ارزش‌ها مهم‌ترین راه برون رفت ایران از چالش‌های نرم کنونی است.

بوداغی به وضعیت اقتصادی ایران در شرایط کنونی و با وجود رکود اقتصادی در دنیا اشاره کرد و گفت: وضعیت کنونی اقتصادی ایران با وجود سرمایه و پشتوانه مالی و منابع ارزشمند آن بسیار خوب است.

وی ادامه داد: ایران برای ادامه مسیر خود تنها نیازمند تقسیم درست سرمایه ملی است.

*نفع آمریکایی‌ها از رابطه ایران و آمریکا 

کارشناس حوزه استراتژیک، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 و برقراری ارتباط ایران و آمریکا تصریح کرد: در پس ارتباط ایران و آمریکا بالغ بر 80 درصد آمریکایی‌ها سود می‌برند.

*فتنه سبز 88 با تدبیر مقام معظم رهبری خنثی شد

بوداغی به واقعه 88 در ایران اشاره کرد و یادآور شد: حفظ انقلاب اسلامی در راستای به یادگار ماندن برای نسل‌های آینده امری مهم و ضروری است.

وی بیان کرد: دشمن در واقعه 88 با به‌کارگیری تاکتیک تخریبی مانند «یوگسلاوی» خواستار تخریب فرهنگی ایران و نابودی کامل آن بود.

این تحلیل‌گر مسائل خاورمیانه، تنها راه برون‌رفت و نجات ایران در فتنه مخملی و سبز پس از انتخابات 88 را تدبیر مقام معظم رهبری دانست و تأکید کرد: اگر مقام معظم رهبری نبودند به یقین ایران در فتنه سبز تکه تکه می‌شد.

وی با اشاره به اینکه مردم در تمام نسل‌ها رفتنی هستند، خاطرنشان کرد: تنها سرزمین اسلامی ایران برای نسل بعدی به یادگار باقی می‌ماند.

بوداغی، تاکتیک‌های صهیونیسم علیه ایران را در راه برهم زدن دین و مباحث اعتقادی عنوان کرد و متذکر شد: آمریکا و صهیونیسم هرگز توان حمله نظامی به ایران را ندارند و برای نفوذ تدریجی راه‌های ضد فرهنگی را برگزیده‌اند.

*وهابیت ریشه صهیونیستی دارد

وی با بیان اینکه صهیونیست در آمریکا به قدری قدرتمند و نفوذی است که حتی در انتخاب رئیس جمهوری آن نیز دخالت دارند، گفت: صهیونیسم شیطان محض است.

این کارشناس حوزه استراتژیک، با تصریح بر اینکه وهابیت ریشه صهیونیستی دارد، به موقعیت و جایگاه ایران در خاورمیانه اشاره کرد و یادآور شد: ایران قدرت درجه یک و مطرح خاورمیانه است.

وی با بیان اینکه آمریکا خواهان ایجاد ارتباط با قدرت درجه یک خاورمیانه است، گفت: در این بین منفعت صهیونیست نیز مد نظر آمریکایی‌ها است.

بوداغی، با تصریح بر اینکه در پشت پرده غرب، صهیونیسم قرار گرفته است، یادآور شد: غرب را صهیونیسم‌ها مدیریت می‌کنند.

وی نابودی صهیونیسم را آرزوی تمام ایرانی‌ها و ملل دنیا دانست و متذکر شد: ایران تنها کشوری بوده که موفق به مقابله با این صهیونیسم‌ها شده است.

*سوریه آینده روشن و امیدوار کننده‌ای دارد/شعار مرگ بر آمریکا قابل حذف نیست

این کارشناس حوزه استراتژیک، با اشاره به مسئله سوریه و مردمان آن، اظهار کرد: دفاع از سوریه و حمایت از مردمانش مهم‌‌ترین وظیفه ملت ایران است.

وی، آینده سوریه را با وجود تمامی تاکتیک‌ها غلط انداز کنونی و فشارهای سخت، امیدوار کننده و خوب ارزیابی کرد.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی و اقتصادی خاورمیانه با بیان اینکه فشار بر سوریه برای تضعیف‌سازی ایران است، گفت: آینده روشن سوریه به نفع کشور ما است.

بوداغی به برخی حواشی‌ها برای حذف شعار «مرگ بر آمریکا » اشاره کرد و یادآور شد: «مرگ بر آمریکا» یک شعار مقطعی نیست که به راحتی از زبان‌ها پاک شود.

وی خاطرنشان کرد: این شعار ایرانی‌ها علیه مردم آمریکا نیست و تنها دولتمردان آمریکایی و افراد موافق با اهداف آنها را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام /84003/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول