اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب موقت نماز جمعه یاسوج:

شعار مرگ بر آمریکا از صفوف به هم فشرده ملت شنیده خواهد شد

خطیب موقت نماز جمعه یاسوج گفت: روز 13 آبان در کهگیلویه و بویراحمد نیز همانند سال‌های پیشین با صلابت و استواری ملت برگزار می‌شود و بدون شک، شعار مرگ بر آمریکا از صفوف به هم فشرده ملت شنیده خواهد شد.

شعار مرگ بر آمریکا از صفوف به هم فشرده ملت شنیده خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر یاسوج و در بخش نخست با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم اظهار کرد: عشق به امام سوم شیعیان موضوعی نیست که با گذشت زمان کم‌رنگ شود بلکه شاهد هستیم هر چه زمان می‌گذرد، تعداد ارادتمندان این امام همام بیشتر می‌شود.

امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه واقعه عاشورا درسی بزرگ در تاریخ است، افزود: در حادثه عاشورا هم جبهه کفر و هم جبهه حق، منتظر شهادت امام حسین (ع) بودند.

وی با توضیح این مطلب گفت: جبهه کفر به این علت که فکر می‌کردند با شهادت امام حسین (ع)، پیکر نیمه جان اسلام نابود خواهد شد، انتظار شهادت آن بزرگوار را داشتند ولی نمی‌دانستند که شهادت سالار شهیدان خونی تازه در رگ‌های اسلام جاری می‌کند.

حسینی‌صدر ادامه داد: جبهه حق نیز به درستی استنباط می‌کردند که تا این جبهه خون ندهد، پیروزی نیز حاصل نمی‌شود که این‌گونه هم شد.

* 13 آبان انقلاب اسلامی را بیمه کرد

وی امام حسین را فرزند امامت و نبوت خواند و ابراز داشت: حسین (ع) در دامان یکی از پاک‌ترین زنان اسلام پرورش یافت که امروز نیز بعد از گذشت این همه سال می‌بینیم که حرف او و راه او طرفداران بی‌شماری دارد.

امام جمعه موقت یاسوج در خطبه دوم به واقعه 13 آبان اشاره کرد و با تبریک این روز گفت:‌ 13 آبان یکی از روزهایی بود که اسلام و نظام اسلامی را بیمه کرد و از گزند خطرات مصون نگه‌داشت.

حسینی‌صدر با قدردانی از مجلس برای نام‌گذاری روز 13 آبان به نام‌ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ادامه داد: شعار مرگ بر آمریکا یک شعار سطحی و خیابانی نیست بلکه حرفی است که از بطن آرمان‌های امام راحل طنین‌انداز شد.

وی، این شعار را حرف ملت ایران دانست و گفت:‌ ملت ایران به صورت خودجوش و با پیروی از آرمان‌ها و ارشاد‌ات رهبر کبیر انقلاب اسلامی برای شیطان بزرگ آرزوی مرگ کردند.

خطیب نماز جمعه یاسوج تصریح کرد: تاریخ این مرز و بوم گواهی می‌دهد که آمریکا در ایران فجایع زیادی به بار آورده که فراموش کردن آن‌ها به این راحتی ممکن نیست.

حسینی‌صدر خاطرنشان کرد: روز 13 آبان در کهگیلویه و بویراحمد نیز همانند سال‌های پیشین با صلابت و استواری ملت برگزار می‌شود و بدون شک، شعار مرگ بر آمریکا از صفوف به هم فشرده ملت شنیده خواهد شد.

وی به نقش دانش‌آموزان و دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: همه اقشار مختلف جامعه در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم هستند و امروز نیز صاحبان اصلی این انقلاب همین مردم هستند.

امام جمعه موقت مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، دولت آمریکا را غیرقابل اعتماد دانست و تأکید کرد: شعار"مرگ بر آمریکا" شعار اصلی راهپیمایی روز 13 آبان خواهد بود.

انتهای پیام/82005/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول