اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

360 هزار هکتار از اراضی اردبیل زیر کشت گندم می‌رود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 360 هزار هکتار از اراضی دیم و آبی استان به زیر کشت محصول استراتژیک گندم برود.

360 هزار هکتار از اراضی اردبیل زیر کشت گندم می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی عصر امروز در سومین جلسه ستاد کشت پاییزه استان اردبیل اظهار داشت: با عنایات خالق بی‌همتا در بارندگی‌های مفید اخیر کشاورزان و تولید‌کنندگان با حمایت‌های کارشناسان، مهندسان و ناظران که همواره برای تأمین و تهیه به موقع نهاده‌های کشاورزی حتی با ارائه توصیه‌های فنی و مهندسی تلاش می‌کنند در مناطق سردسیری مشغول کشت محصولات گندم، جو و کلزا در فصل پاییز هستند.

وی تصریح کرد: امسال تا آخرین لحظات کاری کشاورزان در امر کشت پاییزه، مهندسان، محققان و ناظران در بخش‌های مختلف به همراه آنان در سر مزرعه حضور فعال داشته به طوری که این همکاران با ادوات الگویی و حفاظتی سعی در کشت تخصصی و بهینه این محصولات را دارند.

عبدایمانی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از 360 هزار هکتار از اراضی آبی و دیم استان به کشت محصول استراتژیک گندم برود.

این مسئول اضافه کرد: امسال با ابلاغ تسهیلات از محل اعتبار سرمایه در گردش بخش زراعت و باغبانی، بانک کشاورزی استان از منابع داخلی خود اقدام به اعطای تسهیلات بانکی به منظور خرید بذور و تأمین نهاده‌های کشاورزی کرده است.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: بیش از 17 هزار تن بذور انواع گندم و جو در بین زارعان توزیع شده، با این توضیح که حتی اگر کشاورزی بخواهد بذر مورد نیاز خود را از سال‌های گذشته بکارد، دستگاه‌های بوجاری در سراسر استان آماده ارائه خدمات هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین از کشاورزان و تولید‌کنندگان استان خواست با عمل به توصیه‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان زراعت و مهندسان ناظر به برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی که به طور مرتب و منظم از شبکه استانی پخش می‌شود و براساس آخرین فناوری، تکنولوژی و توصیه‌های کارشناسی اقدام به کشت محصول خود کنند و مدیران اجرایی نیز به موقع با همکاری‌های روابط عمومی سازمان نسبت به اطلاع‌رسانی به موقع در مورد دستاوردها و اطلاعیه‌های فنی و تخصصی اقدام کنند.

عبدایمانی در ادامه از کشاورزان دیم‌کار استان خواست با رعایت اصل آیش و پرهیز از کاشت مکرر محصول خاص تناوب زراعی را نیز رعایت کنند.

وی با ابراز امیدواری برای عموم کشاورزان گفت: خوشبختانه در سطح کشور، استان اردبیل در تولید بذور بیشتر محصولات زراعی سرآمد است به طوری‌که بنا به ارزیابی وزارت جهاد کشاورزی در تهیه و تأمین بذور اکثر محصولات زراعی جزو استان‌های طراز اول هستیم.

انتهای پیام/62001/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول