اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

55 هزار هکتار از مزارع سمنان به کشت گندم و جو اختصاص می‏یابد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: برآورد می‎شود در سال زراعی جاری حدود 55 هزار هکتار از مزارع استان سمنان به کشت گندم و جو آبی و دیم اختصاص یابد.

55 هزار هکتار از مزارع سمنان به کشت گندم و جو اختصاص می‏یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان سمنان، جلسه ستاد کشت پاییزه با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، معاونان و مدیران مرتبط ستادی سازمان و شهرستان‎ها، مدیر شعب بانک کشاورزی استان سمنان و ... در سالن جلسات شهید شاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تشکیل شد.

این جلسه با هدف بررسی اجرای الگوی کشت، مباحث فنی و مدیریتی کشت پاییزه، برنامه‎های ترویجی کشت، تأمین تسهیلات کشت پاییزه و ... تشکیل شد.

خدابخش عرب، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در این نشست، الگوی کشت را حول سه محور سطح، عملکرد و کل تولیدات مطرح کرد که با هدف افزایش عملکرد و تولید در استان سمنان اجرا می‎شود و برای کشت، تعهدات تغییر سطح در الگوی کشت در هر شهرستان مشخص شده است که باید مدنظر قرار گیرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز گزارشی از روند خرید گندم خوراکی و بذری و تغییرات قیمت خرید تضمینی را در یک پروسه زمانی 24 ساله ارائه کرد.

امیر رضوی افزود: برآورد می‎شود در سال زراعی جاری حدود 55 هزار هکتار از مزارع استان سمنان به کشت گندم و جو آبی و دیم اختصاص یابد که تمهیدات لازم برای تأمین نهاده‎ها اندیشیده شده است.

رضوی گفت: برای کشت سال جاری حدود یک هزار و 900 تن بذور گندم و جو از منابع استانی تأمین شده و پیش‎بینی شده است که بیش از 900 تن هم از سایر استان‎ها تأمین و حمل شود.

محمدرضا حاتمی، مدیر شعب بانک کشاورزی استان سمنان گفت: مبلغ 131 میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود 14 درصد و بازپرداخت تا پایان شهریور ماه 93 برای حمایت از کشاورزان و مبلغ 15 هزار و 750 میلیارد ریال هم از منابع دیگر با نرخ 14 درصد و بازپرداخت شش ماهه نیز برای شرکت‎ها و کارگزاران تأمین کننده نهاده‎های کشاورزی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/2249/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول