اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت تأمین اعتبارات لازم

مرمت حمام تاریخی گندمان امسال به پایان می‎رسد

کارشناس حفظ و احیاء بناهای تاریخی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: در صورت تأمین و تخصیص اعتبار، عملیات مرمتی بنای تاریخی حمام گندمان در سال‌جاری به اتمام خواهد رسید.

مرمت حمام تاریخی گندمان امسال به پایان می‎رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، امین‌صالح ریاحی ظهر امروز در بازدید از این حمام تاریخی، اظهار کرد: فاز نخست مرمت این حمام که مربوط به دوره صفوی بوده در سال 88 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

وی افزود: در سال 89 با اعتباری افزون بر 180 میلیون ریال عملیات سبک‌سازی پشت‌بام شامل خاکبرداری، شیب‌بندی، پوکه‌ریزی، ایزولاسیون، تعویض آجرهای فرسوده تاق و اجرای مجدد با آجر سنتی همگون انجام شد.

صالح ریاحی ادامه داد: فاز دوم عملیات تعمیر و مرمت این حمام تاریخی در سال‌جاری با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال آغاز شده است.

کارشناس حفظ و احیاء بناهای تاریخی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای مرمت این بنای تاریخی، گفت: مرمت و ساماندهی سربینه، ورودی و میان در، حذف الحاقات فاقد ارزش، مرمت طاقها و تویزه‌ها، تراشیدن اندود ماسه و سیمان و کاشی‌ها، پایین بردن کف حمام مطابق کف اصلی، شستشو و پاکسازی بدنه‌ها، بندکشی و اجرای کاشی کف در دستور کار قرار گرفته است.

وی از پیشرفت فیزیکی بیش از 55 درصدی این عملیات خبر داد و افزود: در صورت تأمین و تخصیص اعتبار، عملیات مرمتی این بنای تاریخی در سال‌جاری به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/68001/ل20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول