اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

39 هزار هکتار از اراضی سمنان به کشت بذر گندم اختصاص یافت

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اختصاص حدود 39 هزار هکتار از اراضی آبی و دیم این استان به کشت ارقام مختلف گندم خبر داد.

39 هزار هکتار از اراضی سمنان به کشت بذر گندم اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، سید امیر رضوی صبح امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برآورد می‎شود در سال زراعی جاری افزون بر 31 هزار هکتار از مزارع آبی و بیش از هفت هزار هکتار از اراضی دیم استان سمنان به کشت گندم اختصاص یابد.

وی درباره تأمین نهاده‎های مورد نیاز کشت گندم تصریح کرد: برای کشت گندم بیش از 200 کیلوگرم انواع کود شیمیایی برای هر هکتار پیش‎بینی شده است.

این مسئول افزود: هزار و 20 تن بذور گندم آبی از منابع استانی و 919 تن بذور گندم آبی و دیم نیز از سایر استان‎ها تأمین و بین کشاورزان توزیع می‎شود.

رضوی ادامه داد: مابقی بذور مورد نیاز کشت از محل بذور خود مصرفی بعد از انجام بوجاری و ضد عفونی در مراکز معرفی شده دولتی و بخش خصوصی تأمین و کشت خواهد شد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: برای نظارت بر مزارع از کاشت تا برداشت علاوه بر کارشناسان بخش دولتی 35 تا 40 کارشناس ناظر گندم نیز برای انتقال دانش فنی به سطح مزرعه، هدایت و راهنمایی‎های فنی بهره‎برداران و نظارت بر عملیات‎های مختلف به کار گرفته خواهند شد.

رضوی یادآور شد: تمام مزارع زیر کشت گندم در سال زراعی جاری زیر نظر کارشناسان بخش دولتی و خصوصی قرار دارد اما حدود هفت هزار هکتار از مزارع که از عملکرد کمتری برخوردار هستند به صورت ویژه زیرپوشش خدمات فنی برای ارتقای عملکرد در واحد سطح و تولید محصول سالم قرار می‎گیرند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تاکنون برای بیش از 7 هزار و 500 هکتار از مزارع گندم آبی و دیم قرارداد کشت بسته شده و حدود شش هزار هکتار زیر کشت ارقام گندم قرار گرفته است.

انتهای پیام/2249/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول