اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد

تولید 63 هزار تن گندم دیم در ابهر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در سال 91 در شهرستان ابهر 63 هزار تن گندم دیم تولید شده است.

تولید 63 هزار تن گندم دیم در ابهر

محمد‌رضا نهاوندی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: شهرستان ابهر در بخش گندم آبی نیز به میزان 33 هزار و 750 تن تولید داشته است.

وی این آین آمار را برای سال گذشته عنوان کرد و افزود: شهرستان ابهر در سال زراعی 90-89 نیز سهم 13 درصدی از تولید گندم دیم در استان داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به میزان تولید گندم آبی این شهرستان اشاره کرد و گفت: 36 درصد از گندم آبی استان در ابهر تولید شده است.

این مسئول همچنین به عملکرد تولیدی گندم سایر شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: شهرستان ایجرود در بخش گندم آبی سهم 1 درصدی تولید را داشته است.

نهاوندی‌پور تولید گندم دیم ایجرود را یادآور شد و تاکید کرد: این شهرستان در سال زراعی 90-89 تولید گندم دیم سهم 12 درصدی تولید را در استان داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان همچنین به میزان تولید گندم آبی شهرستان ایجرود در سال91 اشاره کرد و گفت: میزان تولید گندم دیم شهرستان یک هزار و 80 تن برآورد شده است.

وی همچنین میزان تولید گندم دیم این شهرستان را یادآور شد و افزود: میزان تولید گندم دیم شهرستان ایجرود 34 هزار و200 تن برآورد شده است.

نهاوندی‌پور به تولید جو آبی در شهرستان ابهر نیز اشاره کرد و گفت: شهرستان ابهر سهم 32 درصدی از تولید جو آبی را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه این شهرستان در جو دیم سهم تولید مناسبی دارد، عنوان کرد: میزان تولید در این بخش 13 برآورد شده است.

وی از سهم چهار درصدی شهرستان ایجرود در تولید جو آبی خبر داد و یادآور شد: این شهرستان نیز در بخش تولید جو در استان فعال است.

نهاوندی‌پور همچنین میزان تولید جو دیم این شهرستان را یادآور شد و اذعان داشت: سهم تولید شهرستان در جو دیم 9 درصد است.

انتهای پیام/73007/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول