اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری طرح گندم قزوین:

تاکنون 55 هزار هکتار از مزارع قزوین به کشت گندم اختصاص یافت

مجری طرح گندم استان قزوین گفت: در راستای جایگاه تولید گندم در امنیت غذایی کشور و نقش این محصول در الگوی کشت محصولات پاییزه، 55 هزار هکتار از مزارع آبی و دیم استان به زیرکشت این محصول رفته است.

تاکنون 55 هزار هکتار از مزارع قزوین به کشت گندم اختصاص یافت

حمید نوری‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: در راستای جایگاه تولید گندم در امنیت غذایی کشور و نقش این محصول در الگوی کشت محصولات پاییزه، 55 هزار هکتار از مزارع آبی و دیم استان به زیرکشت این محصول رفته است.

وی افزود: میزان مزارع کشت شده حدود 14 هزار هکتار گندم آبی و 41 هزار هکتار گندم دیم برآورد می‌شود.

مجری طرح گندم استان قزوین ادامه داد: کشت غلات پاییزه استان از اوایل مهر ماه  آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه دارد که غالباً کشت‌های استان به صورت مکانیزه کامل و نیمه مکانیزه انجام می‌شود.

نوری‌نیا پیش‌بینی کرد: با توجه به افزایش قیمت تضمینی گندم به 10 هزار و 500 ریال در سال زراعی جاری کشت این محصول با استقبال خوب زارعان این استان مواجه شود.

این مسئول با اشاره به هدفمند کردن امکانات و ظرفیت‌های وزارت جهاد کشاورزی بر تولید گندم عنوان کرد: به منظور اجرایی کردن طرح محوری خودکفایی گندم در کشور این  استان نیز با اتخاذ تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم فعالیت ویژه خود را از اوایل سال زارعی جاری آغاز کرده است.

مجری طرح گندم استان قزوین از کشاورزان خواست تا نسبت به آماده‌سازی بستر خاک، ترجیحاً با استفاده از دستگاه‌های کم خاک‌ورز و همچنین انتخاب بذر مناسب با مشاوره کارشناسان مراکز خدمات و بخش خصوصی و رعایت دقیق تاریخ کشت، میزان بذر مصرفی و تنظیم دستگاه‌های کارنده در راستای کمیت و کیفیت این محصول مهم گام بردارند.

انتهای پیام/2667/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول