اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه 8 شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی خبر داد

نگهداری 178 هزار تن گندم در سیلوهای آذربایجان غربی

مدیرعامل منطقه هشت شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: 178 هزار تن از گندم‌های خریداری شده استان در سیلوهای بخش‌های دولتی، خصوصی و کارخانجات نگهداری می‌شود.

نگهداری 178 هزار تن گندم در سیلوهای آذربایجان غربی

هوشمند جوادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: دو سیلو نگهداری گندم در نقده وجود دارد که 13 هزار تن گندم برای آنها خریداری شده است.

مدیرعامل منطقه هشت شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی تصریح کرد: در شهرستان شاهین‌دژ یک سیلو وجود دارد که امسال 16 هزار و 500 تن خرید داشته است.

جوادی ادامه داد: یک سیلو دولتی در پیرانشهر موجود بوده که امسال 8 هزار تن خرید انجام داده است.

وی یادآور شد: در مهاباد یک سیلو دولتی وجود دارد که 6 هزار و 900 تن خرید داشته است؛ در اشنویه نیز یک سیلوی دولتی موجود بوده که امسال 11 هزار و 500 تن خرید داشته است.

جوادی افزود: به غیر از 85 هزار تن از 263 هزار تن، مابقی گندم‌ها در سیلو نگهداری می‌شود که شامل سیلوی بخش دولتی، کارخانجات و بخش خصوصی است و خریدهای مباشری در انبار نگهداری می‌شود.

وی کل ظرفیت سیلوهای آذربایجان غربی را حدود 800 هزار تن ذخیره‌سازی و انبار عنوان کرد و گفت: از این میزان 86 هزار تن مربوط به سیلوهای دولتی است.

مدیرعامل منطقه هشت شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی ادامه داد: مابقی ظرفیت سیلوهای استان در زمینه ذخیره‌سازی و انبار مربوط به کارخانجات و سیلوهای خصوصی است.

وی خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار به همت نیروی انتظامی از خروج گندم به سایر استان‌ها جلوگیری به عمل آمد وگرنه آمار خرید گندم در آذربایجان غربی به شدت کاهش می‌یافت.

جوادی گفت: به غیر از 25 روز نخست آغاز خرید گندم، تحت نظر استاندار آذربایجان غربی از خروج گندم به استان‌های دیگر جلوگیری شد.

انتهای پیام/61005/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول