اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل:

دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی هنر ویژه بسیجیان راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: پیشنهاد کردیم تا با همت مسئولان کشوری دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی هنر توسط بسیج هنرمندان راه‌اندازی شود.

دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی هنر ویژه بسیجیان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم دشتی صبح امروز در دیدار با انجمن‌های هنری و ادبی بسیج هنرمندان استان اردبیل اظهار داشت: پر کردن خلا‌های مورد نیاز نظام جمهوری اسلامی در عرصه فرهنگ و هنر از اهداف مهم سازمان بسیج هنرمندان است.

وی از سازمان بسیج هنرمندان به عنوان یک محمل ارزشی و محل تجمع هنرمندان پاک و مومن یاد کرد و افزود: سالم‌سازی محیط هنری یکی از دغدغه‌های مهم دلسوزان و مسئولان عرصه فرهنگ و هنر است و ما سعی می‌کنیم با فراهم کردن زمینه تعلیم و تربیت هنرمندان و آشنا کردن این قشر با مبانی ارزش‌های اسلامی در امر سالم‌سازی محیط‌های هنری قدم‌های موثری برداریم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل خاطرنشان کرد: خود هنرمندان بسیجی به عنوان پیشگامان هنر اسلامی و دینی با سازماندهی در پیکره عظیم بسیج با تعهد به مبانی فکری نظام مردم‌سالاری دینی در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی مورد نیاز انقلاب اسلامی و بسیج حضور دارند و برای ارتقای سطح هنر با تربیت هنرمندان جوان و میدان دادن به آنها زمینه هم‌افزایی و آگاهی‌بخشی را در عرصه‌ هنر اسلامی به هنرمندان و اقشار مختلف جامعه فراهم می‌کنند و ما فقط امکانات مورد نیاز را در اختیار هنرمندان قرار می‌دهیم.

دشتی با اشاره به راه‌اندازی 9 انجمن هنری و ادبی در بسیج هنرمندان استان اردبیل و سابقه کم فعالیت‌های این انجمن‌ها یادآور شد: انجمن‌های هنری و ادبی محل تجمع و فعالیت جمع کثیری از هنرمندانی است که با احساس مسئولیت و تعهد در عرصه‌های هنر انقلاب اسلامی قدم به عرصه هنر گذاشته‌اند.

این مسئول گفت: در این زمان اندک فعالیت‌های این مجموعه مثال‌زدنی است به طوری که انجمن آواها و نواها در شش ماهه اول امسال پنج اثر خوب و ارزشی با اندک هزینه تولید کرده که شاید یک تشکل هنری در این عرصه در طول یک دهه چنین کارنامه‌ای در فعالیت خود نمی‌بیند که این نشان از احساس مسئولیت این هنرمندان متعهد است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل تصریح کرد: انجمن‌های هنری و ادبی بسیج هنرمندان محیطی سالم برای تبادل اندیشه‌ها، آرا و نظرات، بیان ضعف‌ها و قوت‌های حوزه فرهنگ و هنر با گرایش‌های مختلف است و باید از این ظرفیت و قابلیت به خوبی استفاده کرد و این انجمن‌ها آماده هستند با تفکر بسیجی کارهای مورد نیاز هنری و ادبی سازمان و ادارات استان اردبیل را انجام دهند.

وی سازماندهی، ساماندهی، توانمند‌سازی و هدایت استعدادهای هنری را از جمله ماموریت‌های انجمن‌های هنری و ادبی سازمان بسیج هنرمندان اعلام کرد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل ادامه داد: ادای دین نسبت به ارزش‌های الهی و انقلاب اسلامی از وظایف خطیر هنرمندان بسیجی است و این مهم زمانی تحقق می‌یابد که هنرمندان ما بصیرت لازم را در حوزه هنری دینی، هنری و اسلامی داشته باشند و ما مصمم هستیم با فعال‌سازی حلقه تربیتی صالحین و استفاده از اساتید مجرب حوزه هنر و ادب در امر بصیرت‌افزایی هنرمندان ماموریت خویش را به نحو احسن انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دشتی در پایان سخنان خود با اشاره به حضور خود در همایش شورای تفکر بسیج هنرمندان کشور بیان داشت: یکی از پیشنهادهای ما در این همایش راه‌اندازی دانشگاه جامع علمی - کاربردی هنر توسط بسیج هنرمندان بوده که امیدواریم این خواسته ما با عنایت و برنامه‌ریزی بسیج مستضعفین محقق شود که این رویداد می‌تواند برای پرورش و تربیت هنرمندان متعهد کمک زیادی کند.

انتهای پیام/62003/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول