اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی کاربردی دماوند:

سهم دانشگاه علمی کاربردی از آموزش عالی به 50 درصد می‌‏رسد

رئیس دانشگاه علمی کاربردی دماوند گفت: در حال حاضر سهم این دانشگاه از آموزش عالی کشور حدود 13 تا 15 درصد است ولی به زودی این سهم به بیش از 50 درصد ارتقا خواهد یافت.

سهم دانشگاه علمی کاربردی از آموزش عالی به 50 درصد می‌‏رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی علمی کاربردی دماوند، مراسم آغاز بیست و یکمین سالگرد تأسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با حضور اصحاب رسانه، دانشجویان، اساتید، کارکنان ریاست و معاونان و جمعی از مقامات شهرستان در سالن اجتماعات دانشگاه علمی کاربردی دماوند برگزار شد.

 

در این مراسم که جمعی از دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه حضور داشتند، فلسفه ایجاد دانشگاه علمی کاربردی توسط روزبه میرعبدالله‎یانی، رئیس دانشگاه علمی کاربردی دماوند تشریح و بر نقاط قوت دانشگاه و نظام آموزش مهارتی تأکید شد.

 

وی تصریح کرد: آموزش بر محوریت شغل و نیاز بازار کار و صنعت به عنوان یکی از اهداف سیستم آموزشی در تمامی کشورهای پیشرفته دنیاست و کشور ما ایران نیز پس از کشورهایی مانند آمریکا، انگلستان، آلمان، استرالیا و کانادا و کره جنوبی جزو معدود کشورهایی است که با ایجاد این دانشگاه در سال 1372 به این مهم دست یافته است.

 

میرعبدالله‎یانی افزود: امروزه با کاهش رشد جمعیت و افزایش ظرفیت دانشگاه‎های نظری جای خرسندی است که دانشگاه جامع علمی کاربردی مخاطب بسیاری از دانشجویانی است که به صورت هدف‎مند و صرفاً در پی فراگیری مهارت و یافتن شغل به این دانشگاه وارد می‎شوند.

 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی دماوند ادامه داد: در سال 92 بیش از 70 درصد داوطلبان پذیرفته شده در واحدهای مختلف ثبت‎نام کرده و از ابتدای سال تحصیلی جدید بیش 250 هزار دانشجو به جمعیت دانشجویان شاغل به تحصیل این دانشگاه افزوده شده است؛ البته در حال حاضر سهم این دانشگاه از آموزش عالی کشور حدود 13 تا 15 درصد است ولی به زودی این سهم به بیش از 50 درصد ارتقا خواهد یافت.

 

وی افزود: این مهم با تصویب برخی از لوایح پیشنهادی برای حمایت از آموزش‎های مهارتی که به صحن مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است، محقق خواهد شد.

 

میرعبدالله‎یانی در ادامه سخنان خود به این نکته اشاره کرد که بدنه آموزشی این دانشگاه باید با یک تغییر نگرش سریع و حساب شده بین دانشجویان نظام مهارتی در مقایسه با دانشجویان نظام نظری شاغل به تحصیل در سایر دانشگاه‎ها تفاوت ویژه‎ای قایل شده و با این تغییر نگرش به آموزش‎های مهارتی در محیط کار، کارگاه‎ها و آزمایشگاه‎ها بیش از پیش توجه شود.

 

وی در ادامه تصریح کرد: این مهم باید از سوی مدرسان شاغل به تدریس در این دانشگاه مورد توجه قرار گیرد و به اصطلاح، ابتدا مدرسان دانشگاه علم را با عمل همراه سازندو این مهم را در کلاس‎های خود تسری دهند.

 

رئیس دانشگاه علمی کاربردی دماوند افزود: این نیاز به برنامه‎ریزی و آموزش مدرسان دارد؛ چرا که از سویی سیستم آموزش عالی کشور تمایل به جذب فارغ‎‎التحصیلان دانشگاه‎های نظری دارد و بدیهی است که نمی‎توان از مدرسی که فارغ التحصیل چنین دانشگاه‎هایی هستند، انتظار داشت خود صاحب مهارت بوده و این مهارت را به سایر دانشجویان بیاموزد.

 

این مسئول افزود: این دانشگاه با برنامه‎ریزی منسجمی که در سال تحصیلی 92-93 دارد قصد دارد هم در گزینش مدرسان و هم در ارتقای آنها به جنبه توانایی‎های عملی و مهارتی مدرس بیش از پیش توجه کند.

 

انتهای پیام/2568/س/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول