اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز تأسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی

برترین‌های قرآنی و ورزشی دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی تجلیل شدند

به مناسبت سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از 14 نفر از منتخبین نهمین جشنواره قرآن دانشجویان و 11 نفر از مدال آوران المپیاد ورزشی دانشجویان و 3 مرکز آموزش علمی کاربردی استان و 4 زوج موفق الگوساز با مهریه کم تجلیل شد.

برترین‌های قرآنی و ورزشی دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی تجلیل شدند

به گزار خبرگزاری فارس از اراک رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی امشب در این مراسم با حضور 92 زوج دانشجو که در سال تحصیلی گذشته پیوند زناشویی بسته بودند، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها متولی نظام آموزش عالی علمی کابردی است.

رضا پورایمانی افزود: تشویق و ترغیب افراد به سمت و سوی فناوری و مهارت آموزی باید در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه  نیروی انسانی در دنیای امروز به عنوان یکی از ارکان توسعه محسوب می شود، اظهار داشت: نیروی انسانی باید متعهد و متخصص و توانمند باشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی منابع طبیعی، آرامش و سرمایه گذاری را از دیگر ارکان توسعه فکری و علمی عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: سرمایه گذاری می‌تواند در به ظهور رسیدن ایده‌های فکری و به کار گیری  ایده‌ها در جهت رفاه، توسعه و پیشرفت نقش موثری  داشته باشد.

پور‌ایمانی با بیان اینکه  کشوری توسعه یافته است که بتواند امکانات بالقوه را به بالفعل  برساند، تصریح کرد: نیروی انسانی متخصص و متعهد و دارای مهارت می‌تواند در انجام این مهم نقش موثری ایفا کند.

وی ادامه داد: امروزه در کشورهای در حال توسعه قسمت اعظم فعالیت‌هایشان تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر است و کشورهایی مثل چین که به رشد اقتصادی 19 درصد رسیده‌اند به دلیل نهادینه شدن آموزش‌های مهارتی در این کشور و فراگیری آموزش‌های مهارتی در سطح وسیع مردم  است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی با بیان اینکه امروزه کار و فن به صورت استاد و شاگردی جوابگو نیست و تولیدات استاد و شاگردی در بازار جهانی امروز مشتری ندارد، بیان کرد: افراد متخصص و ماهر می‌توانند با کسب مهارت و آموزش‌های لازم کالاهایی قابل رقابت در دنیا تولید کنند.

پورایمانی با تأکید بر جایگاه کار در فرهنگ اسلامی، ابراز داشت: در فرهنگ ایران نیز به کار اهمیت بسیاری داده شده است ولی متاسفانه جریان‌های استعماری به گونه‌ای القا کرده‌اند که هر کس کار نمی‌کند جایگاه خوبی دارد تا ما بازار مصرف بیگانگان باشیم.

وی آموزش‌های مهارتی را لازمه حرکت به سمت پیشرفت دانست و گفت: دانشگاه علمی کاربردی تنها مرکز آموزشی در زمینه مهارت‌های عالی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی افزود: یک هزار و 200 مرکز آموزش علمی کاربردی در سراسر کشور  وجود دارد که بیش از 750 هزار دانشجو در این مراکز در حال تحصیل هستند و بیش از 70 درصد دانشجویان در مقطع کاردانی حرفه‌ای تحصیل می‌کنند.

پورایمانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان مرکزی بیش از 15 هزار دانشجو در 200 کد رشته در 22 مرکز آموزش علمی کاربردی تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی مشغول به تحصیل هستند.

یکی از وعاظ اراک نیز در ادامه این مراسم با اشاره به نقش مهم ازدواج در تعالی روحی فرد گفت: بسیاری آفت‌ها و مشکلات فرهنگی و اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به فرهنگ ازدواج بر اساس ارزش‌های اسلامی است و تأکیدات دین مبین اسلام در این‌ باره باید در جامعه تبیین شده و درونی‌ سازی شود.

حجت‌الاسلام تاج‌آبادی با بیان اینکه در خانواده دینی مهر حاکم است، اظهار کرد: خدای متعال میان زن و مرد یک مودت و رحمتی قرار داده است که باعث ایجاد محبت و مهربانی خواهد شد و این عنصر تنها در قالب دین شکل خواهد گرفت.

وی، مودت را یک رحمت الهی برای آغاز راه بیان کرد و افزود: قرار گرفتن مهر و محبت در دل‌ها به‌واسطه مودت الهی شکل خواهد گرفت

برگزاری نمایش و گروه موسیقی سنتی و پاپ با حضور خوانندگان جوان استان از دیگر بخش‌های این جشن بود.

انتهای پیام/87002/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول