اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای شهر اردبیل:

دانشگاه علمی ـ کاربردی شهرداری اردبیل راه‌اندازی شود

دبیر شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: ما انتظار داریم دانشگاه علمی ـ کاربردی شهرداری اردبیل هر چه سریع‌تر تجهیز و راه‌اندازی شود.

دانشگاه علمی ـ کاربردی شهرداری اردبیل راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سلامت صفری در نطق پیش از دستور دهمین جلسه شورای شهر اردبیل که صبح امروز با حضور اعضا برگزار شد، اظهار داشت: با استناد به ماده 71 وظایف و اختیارات شوراها و در قالب افق چشم‌انداز 20 ساله و گزارشی که مشاور برنامه توسعه اقتصادی شهرداری ارائه کرد ما در قالب اولین برش سالانه شهرداری باید با ملاحظه کاربردی و با دید اصلاحی هدف‌گذاری‌هایمان را انجام دهیم.

وی به ضرورت تدوین منشور صنعت توسعه پایدار در برنامه‌های زیرساختی در قالب سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در حوزه مدیریت کلان شهری اشاره کرد و گفت: در وهله اول باید در تجهیز و راه‌اندازی دانشگاه علمی ـ کاربردی شهرداری اهتمام جدی صورت گیرد.

عضو شورای شهر اردبیل تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم برای اثربخش بودن نتیجه کارها و برنامه‌ها باید پایه‌های کلان امور شهری را از مسیر دانشگاه‌ها مدیریت کنیم به طوری که مسئولیت مرکز پژوهش و راهبرد، اتاق فکر شهرداری مطالعات طرح‌های راهبردی شهرسازی و معماری نظارتی فنی و عمرانی و مطالعاتی از این طریق صورت گیرد.

صفری یادآور شد: هر‌گونه مکان‌یابی‌ها طرح‌های تفصیلی، توسعه متوازن و همگون شهری، موضوع فراخوان مقالات علمی و مدیریتی و جمع‌آوری و ثبت شهرداران گذشته و انتقال به مدیران آینده باید به شکل صحیح و درست انجام شود.

این مسئول بیان داشت: در سایه دانشگاه علمی ـ کاربردی شهرداری ارتقای سطح آموزش و مدیریت‌های تخصصی کارکنان و مدیران شهرداری انجام شده و هرگونه طرح با پیوست‌های محیط زیست بهداشتی و زیباسازی و پدافند غیر‌عامل تهیه و تدارک دیده می‌شود.

دبیر شورای شهر اردبیل عنوان کرد: تدوین و بهره‌برداری از پایان‌نامه‌های دانشجویی با چترهای حمایتی و ارتباط با مراکز علمی و فرهنگی و روابط عمومی در مدیریت شهری انتخاب و به‌کارگیری مشاوران متخصص در کمیسیون‌های شورای شهر و شهرداری و آسیب‌شناسی‌های احتمالی در این باب باید از بستر دانشگاه علمی ـ کاربردی شهرداری مدیریت شود.

صفری ضرورت راه‌اندازی کامل طرح جامع شهرداری الکترونیک در برش دوم برنامه پنج ساله شهرداری را یادآور شد و گفت: دایره گام‌هایی که برداشته می‌شود و سطح خدماتی که ارائه می‌شود ضروری است در اسرع وقت تکمیل شده تا مردم از خدمات شهرداری الکترونیکی بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: اگر سیستم جامع شهرسازی مالی امور منابع انسانی، خدمات اینترنتی سیستم GIS کاملاً به شکل همه‌جانبه راه‌اندازی شود و اگر مردم از خانه و محل کار خود بتوانند نیازمند‌ی های خود را از راه دور انجام دهند و رضایت آنها فراهم شود به یقین تحولی بزرگ در مدیریت شهری به وجود می‌آید.

منتخب مردم در شورای چهارم ارتقای جایگاه جاذبه‌های گردشگری به عنوان نیاز روحی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در شهر و استان را یادآور شد و ابراز داشت: حجم استقبال گردشگران از مراکز دیدنی به خاطر ما نیست بلکه به دلیل وجود چشم‌اندازهای طبیعی در منطقه است.

صفری ادامه داد: اگر کوه سلطان سبلان، آب‌های گرم بهشتی، زیبایی‌های شورابیل و نئور مناطق سبز جنگلی و چشم‌اندازهای طبیعی دشت زرخیز مغان و بقاع تاریخی را نداشتیم باید در این باب به چه ابزارهای متوسل می‌شدیم.

نماد دارالارشاد اردبیل طراحی شود

وی با ارائه چندین پیشنهاد برای ارتقای این جایگاه مهم و حساس گفت: در وهله اول مدیریت این چشم‌اندازها باید از حالت سنتی خارج شود و در فازهای بعدی طرح جامع منطقه ویژه گردشگری شورابیل اجرا شود.

عضو شورای شهر اردبیل ضرورت طراحی نماد دارالارشاد اردبیل را با وجود بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی یادآور شد و خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم پارک بانوان موجود به مجتمع فرهنگی ـ تفریحی بانوان تبدیل شود تا جشن ازدواج جوانان در آن برگزار شود.

صفری در پایان سخنان خود ضرورت توجه به طرح‌های زیباسازی را خاطرنشان کرد و بیان داشت: باغ‌های مشهور اردبیل نظیر قمر باغی و قره پاچا در کارشناسان و میدان بسیج باید به چشم‌اندازهای طبیعی موجود شهر اردبیل اضافه شود.

انتهای پیام/62007/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول