اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

مجریان طرح عفاف و حجاب دانشگاه‌ها فاقد انگیزه‌اند

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به چالش‌های پیش رو در اجرای طرح عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: عدم انگیزه لازم در مجریان طرح و عدم هماهنگی دانشگاه‌ها از جمله چالش‌های پیش‌روی این طرح است.

مجریان طرح عفاف و حجاب دانشگاه‌ها فاقد انگیزه‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام مهدی عبداالرزاق‌نژاد بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی اظهار داشت: ستاد صیانت را می‌توان به دو بخش حجاب و عفاف و تکریم ارباب رجوع تقسیم کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: در اوایل مهرماه سال جاری همزمان با ورود دانشجویان جدید فضاسازی و تبلیغات در زمینه حجاب و عفاف با نصب پوستر، توزیع مجلات و بسته‌های فرهنگی و نوشتن قوانین در خوابگاه‌ها برای اطلاع‌رسانی به دانشجویان انجام شده است.

برگزاری کارگاه آموزشی جنگ نرم در دانشگاه علوم پزشکی

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: همچنین در این زمینه کارگاه‌های آموزشی برای کارکنان با موضوع جنگ نرم، روابط دختر و پسر و زندگی سالم از نظر اسلام برگزار شده است.

عبدالرزاق‌نژاد با بیان این‌که همچنین در این زمینه جلسات معرفت‌افزایی در قالب کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شده است، اذعان داشت: این کرسی‌ها با موضوعات آزادی و محدوده آن، حقوق زن در اسلام، موسیقی آری یا نه و روابط دختر و پسر بوده‌ است.

وی همچنین برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در خوابگاه‌ها با همکاری نهاد مقام معظم رهبری را از جمله اقدامات دیگر انجام شده در جهت ترویج عفاف و حجاب در دانشگاه عنوان کرد.

عضو شورای شهر بیرجند گفت: در سال‌های اخیر دستور‌العمل‌های زیادی در ارتباط با رعایت حجاب و عفاف در دانشگاه از سوی استانداری، وزارت بهداشت و وزارت کشور صادر شده است.

عبدالرزاق‌نژاد متذکر شد: در اجرای این دستورالعمل‌ها نقطه ضعف‌ها و موانعی وجود دارد و تنها تصویب دستورالعمل کارساز نیست.

وی اضافه کرد: بنابراین فرآیندی برای اجرای مسئله حجاب و عفاف در دانشگاه علوم پزشکی به تصویب رسید تا بر حسن اجرای این دستورالعمل‌ها نظارت داشته باشد.

عدم انگیزه لازم در مجریان حجاب و عفاف

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: ما معتقدیم این طرح بسیار موثر بوده است و لازم است که این طرح در دانشگاه‌های دیگر نیز اجرا شود.

عبدالرزاق به چالش‌های پیش رو در اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: عدم انگیزه لازم در مجریان طرح و عدم هماهنگی دانشگاه‌ها از جمله چالش‌های پیش‌روی این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین وجود تناقض بین دستگاه‌ها از جمله دیگر چالش‌های موجود در زمینه حجاب و عفاف است.

انتهای پیام/69022/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول