اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد

کسب رتبه پنجم دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در پنجمین المپیاد کشوری

کارشناس پنجمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از بین 49 دانشگاه شرکت کننده در این المپیاد در حیطه علوم پایه رتبه پنجم مرحله گروهی را کسب کردند.

کسب رتبه پنجم دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در پنجمین المپیاد کشوری

زینب ملاکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: پنجمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور از 16 تا 21 شهریور‎ ماه جاری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد.

وی با بیان این‎که در این المپیاد دانشجویان در چهار حیطه به رقابت پرداختند، افزود: استدلال بالینی، علوم پایه، مدیریت در نظام سلامت و هنر در آموزش پزشکی از جمله حیطه‌های رقابتی این المپیاد بود.

کارشناس پنجمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سه حیطه استدلال بالینی، علوم پایه و مدیریت در نظام سلامت شرکت کردند.

ملاکی تصریح کرد: در آزمون انفرادی در حیطه استدلال بالینی از بین 137 دانشجو زهرا کیامنش از بیرجند رتبه پنجم را کسب کرد.

وی با بیان این‎که 143 دانشجو در حیطه علوم پایه در این المپیاد شرکت داشتند، متذکر شد: شقایق نورانی‎حسن ‎کیاده از بیرجند رتبه نهم را در این حیطه کسب کرد.

کارشناس پنجمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شرکت 49 دانشگاه شرکت کننده در این المپیاد خبر داد و گفت: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حیطه علوم پایه رتبه پنجم مرحله گروهی را کسب کردند.

ملاکی تلاش در راستای جنبش نرم‌افزاری و رسیدن به چشم‌انداز 20 ساله، شناسایی افراد مستعد علمی، ترقیب و تشویق افراد مستعد علمی، جهت‎دهی به فعالیت‌های علمی فوق برنامه، ایجاد روحیه و نشاط علمی و تبادل فرهنگی بین دانشگاهی را از اهداف برگزاری این المپیاد عنوان کرد.

وی یادآور شد: توجه به تفکر خلاق و انتقادی، توجه به اهداف نظام سلامت، تشویق کار تیمی، تشویق فعالیت‌های بین رشته‌ای و قدرشناسی از عالمان و توجه به فرهنگ اسلامی از جمله ارزش‌های حاکم بر این المپیاد بوده است.

کارشناس پنجمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اذعان داشت: تعداد 9 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این المپیاد شرکت کردند.

انتهای پیام/69019/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول