اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جوابیه دانشگاه علوم پزشکی کردستان به مصاحبه یکی از پزشکان اعلام شد

حنای متهم کردن دانشگاه پزشکی کردستان رنگی ندارد

دانشگاه علوم پزشکی کردستان در جوابیه‌ای مصاحبه یکی از پزشکان استان در خصوص عملکرد این دانشگاه که بر روی خروجی خبرگزاری‌های فارس و ایرنا قرار گرفت، را مغرضانه و غیرواقعی دانست.

حنای متهم کردن دانشگاه پزشکی کردستان رنگی ندارد

گزارش خبرگزاری فارس از سنندج به دنبال انتشار مطلبی در خصوص وضعیت درمان در استان کردستان و اظهارات یکی از پزشکان این استان در خبرگزاری‌های فارس و ایرنا، در این باره روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اقدام به ارسال جوابیه‌ای به دفتر خبرگزاری فارس کرد.

در این جوابیه آمده است: در مورد انگیزه برای فعالیت پزشکان به استحضار می‌رساند که در سال‌های اخیر هر سال به‌ طور متوسط 50 متخصص و پنج فوق‌تخصص جدید در رشته‌های مختلف جذب استان شده‌اند و در حال حاضر 398 متخصص و 39 فوق تخصص در شهرهای مختلف استان در حال فعالیت در بخش دولتی و خصوصی هستند که این موضوع گواه این مطلب می‌باشد که انگیزه مناسب برای فعالیت پزشکان در استان وجود دارد و در این مورد دانشگاه علوم پزشکی کردستان با انضباط مالی و اداری مطلوب در خصوص پرداخت نظام نوین به پزشکان در کشور رتبه اول را داشته که حتی حق‌الزحمه مرداد ماه سال‌جاری نیز پرداخت گردیده است.

در ادامه این جوابیه گفته شده است: در مورد کارایی پزشکان هر فردی صلاحیت اظهارنظر در مورد سایر همکاران دلسوز و زحمتکش پزشک در استان را ندارد چون همه این عزیزان دارای مدارک تخصصی معتبر درکشور هستند و اینگونه تهمت زدن به قشر زحمتکش پزشکی استان به دور از انصاف و اخلاق حرفه‌ای و قابل پیگرد در مراجع قانونی می‌باشد.

در بند دیگری از این جوابیه آمده است: در مورد توان بخش دولتی باید خاطرنشان کرد که در استان کردستان به همت مسئولین دلسوز نظام و دانشگاه علوم پزشکی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته که به چند مورد اشاره می‌شود؛

تجهیز و راه‌اندازی بیش از 50 تخت ICU علاوه بر تخت‌های قبلی، اصلاح ساختار فیزیکی و تجهیزاتی اورژانس‌های تمامی بیمارستان‌های استان، راه‌اندازی بخش‌های فوق تخصصی در بیشتر رشته‌ها در مرکز استان و بخش فوق تخصصی چشم و گوارش در سقز و سطح‌بندی خدمات از جمله چشم، ارتوپدی، مغز و اعصاب ، اورولوژی و ... در سایر شهرستان‌ها که به نظر می‌رسد مصاحبه‌کننده با ناتوان جلوه دادن این موضوع دارای اهداف خاصی است که هدف آن تشویش افکار عمومی است.

در این جوابیه قید شده است: بستری و مداوا شدن 143 هزار و 974 نفر در بیمارستان‌های استان و تحت عمل برای قرار گرفتن 567 هزار و 25 نفر و... مواردی 2 میلیون و 203 هزار و 627 نفر مراجعین سرپایی خود گواه کارایی بالای سیستم است (در سال 91).

در مورد حمایت دانشگاه از بخش خصوصی؛ راه‌اندازی بیمارستان 50 تختخوابی دکتر سیدالشهدایی در سال 1390 و راه‌اندازی دو مرکز جراحی محدود طی چهار سال اخیر و صدور موافقت اصولی برای راه‌اندازی دو مرکز جراحی محدود دیگر همچنین صدور موافقت اصولی برای بیمارستان 32 تخت‌خوابی خصوصی در سنندج و راه‌اندازی دو مرکز درمانگاه شبانه‌روزی دندانپزشکی و 10 مرکز درمانگاه شبانه‌روزی و راه‌اندازی حداقل 100 مطب تخصصی و فوق تخصصی و همچنین سه مرکز تصویربرداری (MRI و CT و ...) در چهار سال اخیر نشان حمایت بالای دانشگاه از بخش خصوصی است.

در مورد جذب بیمار از کشورهای همسایه با توجه به فعال بودن بیمارستان خصوصی دکتر سیدالشهدایی و همچنین ظرفیت‌های مناسب بخش دولتی (جراحی قلب، لاباراسکوپ، رادیوتراپی – آنژیوگرافی- MRI و CT و ...) فعال هستند.

در مورد اعزام بیماران باید خاطرنشان کرد که در 6 ماهه اول امسال از مرکز استان 188 مورد اعزام وجود داشته که علت آن جراحی قلب - سوختگی بوده که با راه‌اندازی و شروع فعالیت مرکز جراحی  قلب شهید بروجردی سنندج و فعال‌تر نمودن بخش سوختگی با حضور متخصصین و پیش‌بینی BICU در بیمارستان که در آینده شاهد کاهش آن نیز می‌باشیم و اعزام بیمار در تمام دنیا براساس نظام سطح‌بندی خدمات وجود دارد و نشانه ضعف سیستم نیست.

در انتهای جوابیه دانشگاه علوم پزشکی کردستان آمده است: در پایان خاطر‌نشان می‌سازد موضع‌گیری‌های مغرضانه و غیر واقعی توسط فرد مصاحبه‌شونده با اهداف خاص قابل پیگیری بوده و قطعاً این حق برای دانشگاه محفوظ خواهد بود و به نگارنده که به دلایل نامعلوم می‌خواهد مشکلات و عدم توانایی و اراده در قبال عدم تجهیز و راه‌اندازی مرکز درمانی خود پس از اخذ مجوزهای لازم که آن هم با ارفاق وزرات و دانشگاه علی‌رغم عدم رعایت حداقل ضوابط بوده است را به دلیل الزام پاسخگویی فرافکنی نماید توصیه می‌شود بهتر است به دور از غوغاسالاری پیگیر کارهای خود از مسیر قانونی باشد چراکه حنای متهم کردن دیگران رنگی ندارد.

انتهای پیام/79012/س/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول