اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد

لزوم واکاوی تعریف اعتدال توسط تشکل‌های دانشجویی

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر لزوم واکاوی تعریف اعتدال توسط تشکل‌های دانشجویی تاکید کرد.

لزوم واکاوی تعریف اعتدال توسط تشکل‌های دانشجویی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، امیر‌‌حسین اکبر‌پور امشب در همایش «بررسی نسبت اعتدال با اصلاح‌طلبی و اصول‌‌گرایی» بیان داشت: هدف ما این نیست که بگوییم اعتدال چیست یا اعتدال مد‌نظر انجمن اسلامی دانشجویان چیست بلکه می‌‌خواهیم فضا را به سمتی ببریم که دانشجویان خودشان تشخیص دهند که اعتدال چیست.

وی افزود: در اصل، اعتدال یک روش است نه یک گفتمان و فضایی که در هشت سال گذشته در کشور وجود داشت، باعث شد که اعتدال شکل گیرد.

اکبرپور بیان کرد: اگر خروجی انتخابات ریاست جمهوری اخیر، محمدرضا عارف بود می‌توان گفت که روی مردم به اصلاح‌طلبی‌ بوده اما اکنون که آقای روحانی رای آورده، یعنی خواست مردم، اعتدال است.

دبیر دفتر تحکیم وحدت فارس تصریح کرد: برخی افراد به نام اصلاح‌طلب وارد شدند و از این گفتمان به عنوان برند و نشان استفاده کردند و این گروه‌های افراطی باعث شدند کسانی که به دنبال گفتمان واقعی اصلاح‌طلبی بوده و در چارچوب نظام عمل می‌کنند مورد سوءاستفاده این افراد قرار گیرند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: این افراطی‌گری باعث شد که افرادی فعالیت کنند و بودجه دولت، بیت‌المال و رسانه‌ها را در اختیار گیرند.

وی ادامه داد: اعتدال یک روش بوده و باید در زمینه‌های گوناگون مورد بررسی قرار گیرد و در درجه نخست این پرسش مطرح می‌شود که اعتدال چیست که باید گفت در برخی زمینه‌ها ممکن است به این معنا باشد که رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها همچنین امکانات مادی و معنوی تنها در اختیار گروهی خاص نباشد بلکه تمام گروه‌ها متعادل برخوردار باشند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: برخی با نام امام، به اسم ولایت، امام و اسلام را تخریب و به نام اسلام، به اسلام ضربه می‌زنند.

این دانشجوی فعال اضافه کرد: این افراد در فضای سیاسی از اسلام و امام مایه می‌گذارند در راه رسیدن به اهداف خودشان، و اینجا است که اهمیت موضوع اعتدال و اینکه در چه قسمت‌هایی شکل گرفته مطرح می‌شود.

دبیر دفتر تحکیم وحدت فارس در پایان خاطرنشان کرد: لازم است که تشکل‌های دانشجویی مختلف، وارد بحث شده و اعتدالی که مدنظرشان است را واکاوی کنند، نه اینکه تنها در مقاطع و مکان‌هایی از این عنوان استفاده شود.

انتهای پیام/2448/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول