اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

زنجان رتبه 12 کشور را در صادرات دارد

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: استان زنجان رتبه 12 کشور را در بخش صادرات و تولید کالاهای صادراتی محور دارد.

زنجان رتبه 12 کشور را در صادرات دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، غلامحسین جمیلی ظهر امروز در مراسم روز ملی صادرات اظهار داشت: مقوله ارز و مشکلات ناشی از نرخ ارز و حواشی پیرامون آن به یک دغدغه اصلی و صحبت تکراری تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر دولت بر رفع مشکلات صادرکنندگان باور دارد و می‏پذیرد که برخی از مشکلات به دلیل تصمیمات دولت‏های قبل بوده، باید این مسائل و موانع را برطرف کند، اضافه کرد: مشکلات ارزی صادرکنندگان زمانی به پایان می‏رسد که تصمیم قاطعی در این راستا گرفته شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه جدا از تحریم‏های ظالمانه و اینکه در شرایط نامتعارف اقتصادی فعالیت می‏کنیم یک رقیب بسیار بزرگی به نام دولت نیز در کشور وجود دارد، تصریح کرد: 80 درصد از اقتصاد کشور توسط دولت می‏چرخد.

جمیلی با اشاره به اینکه اصل 44 که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده چاره برون‎رفت فعالین بخش اقتصادی از این مشکلات است، ابراز داشت: امیدواریم ترازوی رقابت بین دولت و بخش خصوصی به نفع این بخش سنگین شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه در حال حاضر برای برگشت ارز هیچ مکانیزمی وجود ندارد، ادامه داد: این موضوع فقط تبعات و مشکلات را بیش از پیش می‏کند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه استان زنجان از نظر اقتصادی در رتبه‏های پایین کشور قرار دارد، ادامه داد: اما از نظر صادرات و تولید کالاهای صادراتی محور در رتبه 12 قرار دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه این ظرفیت در استان زنجان وجود دارد که بتوان جایگاه صادراتی آن را بالا برد، متذکر شد: با توسعه و گسترش شرکت‏های خدماتی و بازرگانی می‏توان در راستای توسعه استان گام برداشت.

جمیلی توجه بیشتر و ویژه به بخش خصوصی را از مهم‏ترین خواسته‏های این بخش عنوان کرد و اذعان داشت: ارتقای علمی و عملی صادرکنندگان نیز از مهم‏ترین اولویت‏های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان به شمار می‏رود.

انتهای پیام/73006/ن30/ف4004

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول