اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل:

توسعه صادرات غیرنفتی توان اقتصادی کشور را تحکیم می‌بخشد

رئیس اتاق بازرگانی، ‌صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: توسعه صادرات غیرنفتی توان اقتصادی ما را توسعه و تحکیم می‌بخشد.

توسعه صادرات غیرنفتی توان اقتصادی کشور را تحکیم می‌بخشد

حسین پیرمؤذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با گرامیداشت روز ملی صادرات در اردبیل اظهار داشت: در فرآیند تولید توسعه تراز تجاری در جهان شاهد یک روند رو به رشد هستیم به طوری که در دو دهه اخیر توانمندی‌های کشورمان در عرصه صادرات رو به جلو بوده است.

وی تصریح کرد:‌ هر چند ما با برخی کاستی‌ها و نگرانی‌ها در مورد افزایش صادرات و تنوع‌بخشی به آن روبه‌رو بودیم اما با توجه به تحولاتی که صورت گرفته دولت یازدهم مصمم است تا با حمایت از تولید و صادرات زمینه حرکتی مطلوب و مناسب را فراهم آورد.

پیرمؤذن به وعده مسئولان و مدیران تراز اول کشور به ویژه دولت یازدهم در اختصاص خط اعتباری جدید در پشتیبانی از صادرات اشاره کرد و افزود: این خط اعتباری که از صندوق ضمانت صادرات ایران فراهم می‌شود زمینه تحولی در این حوزه را بهتر مهیا کرده و موانع فنی را که پیش روی واردات و صادرات است از بین می‌برد.

این مسئول خاطر نشان کرد: کشور ما امروز با توجه به توانمندی‌های عظیم در بخش‌های مختلف می‌تواند به یک کشور قدرتمند صادراتی تبدیل شود که در این زمینه انتظار داریم حرکت‌ها و اقدامات شایسته و مطلوب صورت بگیرد.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: ما در تقویت اقتصاد خود ناگزیر از توسعه تجارت و صادرات هستیم و تنها راه برون رفت ما از تحریم‌های اقتصادی حمایت از تولید، افزایش بهره‌وری و توسعه صادرات است.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل ضرورت پرداخت مشوق‌های صادراتی و یارانه به صادرکنندگان را یادآور شد و بیان کرد: برخی مقررات و قوانین خشک و بی‌روح در گذشته مانعی بر سر صادرات بوده به طوریکه دولت جدید بسیاری از این موانع را برداشته و زمینه سهلی را برای صادرات فراهم کرده است.

پیرمؤذن توسعه صادرات غیرنفتی را یک ضرورت حتمی توصیف کرد و گفت:‌ همه مسئولان تلاششان بر این است تا رشد و توسعه صادرات غیرنفتی به صورت توأم همراه با رفع برخی از تحریم‌های ظالمانه صورت گرفته و امر مبارک صادرات به بهترین شکل انجام شود.

وی به وعده‌های رئیس جمهور و معاونان در مورد حل مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان اشاره کرد و ادامه داد: ‌امروز ظرفیت عظیمی در کشور در حال احیا و بسترسازی است تا در سال مزین به حماسه سیاسی و اقتصادی بتوانیم با غلبه بر مشکلات و تحریم‌ها زمینه یک حرکت همه‌جانبه را فراهم کنیم.

انتهای پیام/62003/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول