اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

صادرات نیازمند ارائه خدمات بازرگانی مطلوب است

استاندار گیلان بر ارائه تسهیلات گمرکی به صادرکنندگان تاکید کرد و گفت: صادرات نیازمند ارائه خدمات بازرگانی مطلوب به صادرکنندگان است.

صادرات نیازمند ارائه خدمات بازرگانی مطلوب است

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، محمدعلی نجفی عصر امروز در مراسم نخستین جشنواره کیوی در روستای رودبارسرای این شهرستان با اشاره به نامگذاری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اظهار کرد: تولیدکنندگان اقتصاددانان بی‌ادعای کشور هستند.

وی از تلاش تولیدکنندگان قدردانی کرد و افزود: تولیدکنندگان با تلاش بسیار برای توسعه و آبادانی گیلان و ایران تلاش می‌کنند.

نجفی تولیدکنندگان را در خدمت انقلاب دانست و تصریح کرد: افزایش تولید گامی در راستای استقلال کشور است.

استاندار گیلان با بیان اینکه توسعه پایدار با علم و دانش محقق می‌شود، یادآور شد: مسئولان باید با رویکردهای علمی برای توسعه استان تلاش کنند.

وی به فارغ‌التحصیلان مراکز آموزش عالی اشاره کرد و گفت: باید با تولید علم و فناوری برای اشتغال فارغ‌التحصیلان اندیشه کنیم.

نجفی با اشاره به برگزاری جشن ملی صادرات در گیلان، اظهار کرد: خدمات بازرگانی باید به نحو مطلوب به صادرکنندگان عرضه شود.

استاندار گیلان کشورهای حاشیه خزر را فرصت مناسبی برای محصولات صادراتی استان عنوان کرد و یادآور شد: تسهیلات گمرکی باید در خدمت صادرات باشد.

وی، پرداخت وام بانکی و ارائه تسهیلات در بخش صنعت، تجارت و گمرک را سبب ارتقای تولید در گیلان دانست.

نجفی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره کیوی در تالش، تصریح کرد: تولید کیوی سبب ایجاد اشتغال در منطقه شده است.

*90 درصد کیوی تالش صادر می‌شود

فرماندار تالش نیز در مراسم مذکور تولید کیوی را از مزیت‌های این شهرستان برشمرد و گفت: کیوی تالش اکنون به مرحله عرضه و صادرات رسیده است.

کریم شعبانی به وجود 2 هزار و 40 هکتار باغ کیوی در تالش اشاره کرد و افزود: سالانه 50 هزار تن کیوی در تالش تولید می‌شود.

وی ارزش کیوی تولید شده در تالش را بالغ بر 900 میلیارد ریال دانست و بیان کرد: 90 درصد کیوی تالش صادر می‌شود.

شعبانی با بیان اینکه 3 هزار و 650 نفر در بخش تولید کیوی در تالش فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: نخستین جشنواره کیوی برای ایجاد اشتغال پایدار در تالش برگزار شده است.

فرماندار تالش خواستار استفاده از زمین‌های کم‌بازده به منظور اشتغالزایی در منطقه شد و خاطرنشان کرد: 3 هزار هکتار اراضی شیب‌دار و ساحلی مستعد کشت کیوی در تالش وجود دارد.

وی با اشاره فعالیت سردخانه 24 هزار و 700 تنی تالش، اظهار کرد: سردخانه 53 هزار و 250 تنی برای نگهداری محصولات باغی در حال احداث است.

شعبانی بر ایجاد مرکز تحقیقات کیوی برای ارتقای بهره‌وری در تالش تاکید کرد و گفت: 60 درصد محصول کیوی تالش صادر نمی‌شود و ایجاد مرکز مذکور در ارتقای کیفیت کیوی تاثیرگذار است.

فرماندار تالش حمایت از بخش خصوصی برای ایجاد صنایع تبدیلی را حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: بازاریابی نیاز ضروری عرضه محصول است و وزارتخانه‌های مربوطه باید در مدیریت بازاریابی داخلی و خارجی با تولیدکنندگان همکاری داشته باشند.

به گزارش فارس، جشنواره کیوی در روستای رودبارسرا واقع در بخش حویق چوبر شهرستان تالش برای نخستین بار در گیلان برگزار شده است.

برداشت محصول کیوی در باغ‌های منطقه توسط استاندار و مسئولان، اجرای موسیقی محلی و برپایی غرفه‌های صنایع دستی و عرضه محصولات محلی از جمله برنامه‌های جانبی جشنواره کیوی در تالش است.

انتهای پیام/84001 /ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول