اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

موانع صادراتی گیلان برطرف می‌شود

استاندار گیلان گفت: برای برطرف شدن موانع صادراتی گیلان گام برمی‌داریم و مشکلات صادراتی از سال آینده به حداقل می‌رسد.

موانع صادراتی گیلان برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی نجفی عصر امروز در همایش روز ملی با اشاره به اهمیت صادرات اظهار کرد: امروز باید در راستای برطرف شدن امر صادرات گام برداریم.

وی، برگزاری جلسه هر 15 روز یک بار با صادرکنندگان را از برنامه‌های مهم عنوان کرد و افزود: باید با اندیشه‌های مشترک برای حتی یک نفر صادرکننده که دارای معضل است، جلسه گذاشته شود.

استاندار گیلان پایداری در ایجاد زمینه‌های صادراتی را ضرورت خواند و تصریح کرد: صادرات را یک حرکت نوین می‌دانیم و اعتقاد داریم صادرات محور توسعه است.

وی، با بیان اینکه توسعه پایدار باید بر اساس حرکت دانش‌بنیان شکل گیرد، خاطرنشان کرد: گیلان سهم مهمی در کشور دارد اما به دلیل بهره ‌نگرفتن از ظرفیت‌ها در امر صادرات چندان موفق نیستیم.

نجفی، برطرف شدن موانع پیش روی دولتمردان و صادرکنندگان را وظیفه مهم خواند و یادآور شد: اتمام پروژه راه‌آهن گیلان، 11 کیلومتر آزاد راه رشت‌ـقزوین و سایت پشتیبانی نفتی خزر در رودسر را از برنامه‌های مهم استان ذکر کرد.

وی، با اشاره به اینکه نمی‌توانیم با اقتصاد و صادرات دستوری کار کنیم، خاطرنشان کرد: صادرکننده آزاد است هر جای دنیا را برای امر صادرات انتخاب کند اصل مهم، سود و منفعت است.

استاندار گیلان درباره مشکلات جوایز صادراتی، متذکر شد: نباید نگاه ریالی به جوایز صادراتی داشته باشیم و اگر قوانین دست و پاگیر را از پیش ‌روی صادرکننده برداریم او دیگر نیازی به جوایز صادراتی ندارد زیرا با جوایز صادراتی به جایی نمی‌رسد.

وی با تصریح بر اینکه امروز تولید کننده باید توان رقابت داشته باشد، یادآور شد: تولید کننده باید در فکر تنوع محصولات طبق سلیقه مشتریان خود باشد.

نجفی، رقابتی اندیشیدن و داشتن فکر جهانی را خوب دانست و متذکر شد: باید از اکنون به فکر صادرات میلیارد دلاری برای سال آینده باشیم و به کالای عظیم فکر کنیم.

وی با اشاره به تلاش دولت تدبیر و امید برای فراهم شدن تسهیلات آسان صادراتی، خاطرنشان کرد: مشکلات صادراتی ما در روزهای آینده به حداقل می‌رسد.

به گزارش فارس، در پایان مراسم مذکور 12 نفر صادر کننده نمونه گیلان تجلیل شدند.

انتهای پیام/2300/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول