اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تجاری سازمان توسعه تجارت ایران:

یزد دارای رشد مثبت صادرات بوده است

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: استان یزد با ویژگی‌هایی که از دیرباز با خود یدک کشیده و در مردمان این دیار دیده شده است، توانسته در سال گذشته با وجود رشد منفی صادراتی در سطح کشور از رشد فزاینده‌ای در این زمینه برخوردار باشد.

یزد دارای رشد مثبت صادرات بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمد نهاوندی، ظهر امروز در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان یزد و همایش توسعه صادرات غیر نفتی، به تشریح ویژگی‌های استان یزد پرداخت و اظهار داشت: یزد از ویژگی‌های ممتازی در مقایسه با سایر استان‌ها برخوردار است که باید ویژگی تولید و تجارت را نیز به این استان افزود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه رشد صادراتی کشور در سال گذشته رشد منفی 13 درصدی را نشان می‌دهد اما استان یزد با داشتن فعالانی کوشا و پرتلاش در این زمینه با رشد 15 درصدی روبه‌رو شده است.

این مقام مسئول افزود: آزمون یک‌سال گذشته در حوزه صادرات غیرنفتی در سطح کشور نشان داده است که فعالان اقتصادی در استان کویری یزد با سختکوشی و پشتکاری که داشتند برتری خود را در مقایسه با سایر جهادگران اقتصادی حفظ کرده‌اند.

نهاوندی تصریح کرد: در کشوری که با مشکلات متعددی در حوزه صادرات روبه‌رو بوده و موانع زیادی را پیش رو داشته است، در استان یزد توانستند کالاهای صادراتی خود را به سایر نقاط عرضه کنند که در جای خود کاری تحسین برانگیز و نمونه است.

وی ادامه داد: در شرایطی که همه گردنکشان و دشمنان به سرکردگی صهیونیست در یک‌سو ایستاده‌اند و ملت ایران به پیش‌قراولی تولیدکنندگان در سوی دیگر میدان هستند، این ملت موفق شد دشمن را به زانو درآورد.

این مسئول عنوان کرد: دشمن در چنین شرایطی شاه‌راه‌های اقتصادی کشور را مسدود کرده و سعی بر این داشت با قطع یک به یک رگ‌های اقتصادی این کشور، ملت را به زانو درآورد اما توانایی و پشتکار فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان ایرانی توانست این کشور را روی پای خودش حفظ کند.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه کار انجام شده از سوی فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان ایرانی در این شرایط فراتر از امکان بشر است، گفت: همان گونه که عملیات‌های جنگی بدر و خیبر فراتر از امکانات بشری بود و بعدها مشخص شد، ایثار و فداکاری این جهادگران نیز بعدها مشخص می‌شود.

نهاوندی با بیان اینکه کاری برای تولیدکنندگان انجام نداده‌ایم، اضافه کرد: در این شرایط، زمانی فرا می‌رسید که نیاز به استراحت و دلگرمی داشتند اما با مانع تراشی و بازخواست‌ ارزی موانعی داخلی برای آن‌ها ایجاد می‌کردیم تا وارد میدان شوند.

وی در بخشی از سخنان خود برنامه‌ها و وعده‌های دولت تدبیر و امید را یادآور شد و بیان داشت: در این مدت کوتاهی که از عمر دولت گذشته اقدامات خوبی در حوزه تجاری و اقتصادی انجام شده و یا در حال انجام است که این نیز امیدواری خوبی است.

نهاوندی اضافه کرد: گرچه انتظار داشتیم تا روز ملی صادرات بحث روال قانونی حذف تعهدات ارزی نهایی شود و ابلاغ آن نیز صورت گیرد اما بنابر اظهارات رئیس جمهور این موضوع تا نیمه ماه جاری حل خواهد شد و نگرانی در این زمینه نخواهد بود.

وی تاکید کرد: در این شرایط از مسئولان استان‌ها انتظار می رود تا فرا رسیدن زمان ابلاغ این دستور‌العمل، فشارها را کم کنند و حمایت جدی و بیش از پیش از صادرکننده و تجار داشته باشند.

نهاوندی همچنین خواستار همکاری و همدلی و مساعدت تمامی مسئولان بخش‌های مختلف کشوری و استانی برای رفع چالش‌ها و استفاده از فرصت‌های پیش‌رو در حوزه صادرات و واردات و تولید و تجارت شد.

به گزارش فارس، در این همایش از صادرکنندگان نمونه استان یزد در بخش‌های کاشی سرامیک، فلزات، صنایع شیمیایی، نساجی، تعاون و گیاهان دارویی تقدیر شد.

انتهای پیام/90004/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول