اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و تجارت مازندران خبر داد

رشد 153 درصدی صادرات آبمیوه در مازندران

رئیس سازمان صنعت و تجارت مازندران از رشد 153 درصدی صادرات آبمیوه در استان خبر داد.

رشد 153 درصدی صادرات آبمیوه در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران، محمد محمدپور عمران اظهار داشت: صادرات آبمیوه و کنسانتره مازندران در طول این مدت با رشد 153 درصدی به رقم 4 میلیون و 407هزار دلار رسیده است.

وی ادامه داد: صادرات آبمیوه و کنسانتره استان در شش ماهه سال گذشته یک میلیون و 742 هزار دلار بوده که علاوه بر تحقق این رقم در شش ماهه نخست امسال حدود 2 میلیون و665 هزار دلار افزایش داشته است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مازندران با بیان اینکه از لحاظ وزنی نیز صادرات آبمیوه و کنسانتره استان در نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 258 درصد رشد داشته است، گفت: به طوری که از رقم 836 تن به رقم 2 هزار و 991 تن افزایش یافت.

محمدپور با اشاره به مقصدهای صادراتی استان اظهار داشت: صادرکنندگان آبمیوه و کنسانتره تولید استان را به مقصد کشورهای cis نظیر ارمنستان، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان و همچنین کشورهای ترکیه، عراق و لبنان صادر می‌کنند.

وی، پتانسیل استان را در تولید محصولات کشاورزی به ویژه انواع مرکبات و کیوی بالا دانست و گفت: با ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی، حل مسائل و مشکلات شرکت‌های تولیدی صادراتی آبمیوه و کنسانتره و پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش می‌توان روند رو به رشد صادرات در این بخش را حفظ و توسعه بخشید.

انتهای پیام/2296/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول