اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان:

تشکیل شورای صادرات مشکلات آن را برطرف می‌کند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان گفت: با حذف قوانین دست و پاگیر و تشکیل شورای صادرات، مشکلات این بخش برداشته می‌شود.

تشکیل شورای صادرات مشکلات آن را برطرف می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هادی تیزهوش‌تابان عصر امروز در همایش بزرگداشت روز ملی صادرات در سالن غدیر استانداری گیلان با تبریک روز ملی صادرات اظهار کرد: مشکلات صادرکنندگان نباید تنها در روز ملی صادرات بررسی شود.

وی، ابلاغ شبانه‌روزی قوانین مختلف صادراتی در سال‌های گذشته را یکی از موانع صادرات دانست و افزود: یکی از بخشنامه‌ها، بحث مالیات بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان، صادر کننده را معاف از مالیات خواند و تصریح کرد: در بحث مالیات سه موضوع را گذاشتند که اگر صادر کننده هر کدام را انجام دهد می‌تواند معاف از مالیات شود و این مسئله موجب شده تا صادرات به نحو مطلوب خود انجام نگیرد.

وی، با بیان اینکه در بحث توسعه صادرات نتوانستیم نقش خود را ایفا کنیم، افزود: دولت باید با ایجاد زیرساخت‌های مناسب موانع صادرات را بردارد.

تیزهوش‌تابان، ادامه داد: قول داده شد تا عواملی که در صادرات نقش تخریبی و تعهد گمرکی دارد، حذف شود.

وی، با تصریح بر اینکه با انتخاب دولت یازدهم سمت و سوی قوانین تغییر یافته است، یادآور شد: قوانین این بخش حذف و با تشکیل شورای صادرات مشکلات برداشته ‌شود.

این مسئول، تلاش برای امر صادرات را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: کسی که حتی یک دلار صادر کند بسیار ارزشمند است.

وی، تفکر صادراتی در کشور را بالا خواند و یادآور شد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته سمت و سو به طرف صادرات کالا است و از واردات بی‌رویه جلوگیری می‌شود و صادرات جایزه دارد.

تیزهوش‌تابان، با اشاره به اینکه بسیاری از واحدهای صادراتی کشور با هزینه کم تولید را آغاز کردند، متذکر شد: کارخانه‌‌ای مانند سیمان خزر نیاز به زیرساخت‌ها دارد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم سال آینده با تمام امکانات دولت به طرف توسعه صادرات پیش رویم.

انتهای پیام/2300/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول