اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست امسال اتفاق افتاد

کاهش 13.5 درصدی صادرات و 25 درصدی واردات از خوزستان

معاون سازمان توسعه تجارت خوزستان از کاهش 13.5 درصدی صادرات و 25 درصدی واردات در نیمه نخست سال‌جاری در این استان خبر داد.

کاهش 13.5 درصدی صادرات و 25 درصدی واردات از خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، علیرضا توفیق ظهر امروز در نخستین همایش تجلیل از صادرکنندگان، فعالان اقتصادی و خادمان صادرات در سالن همایش‌‌های باشگاه گلستان برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: تولید، صادرات و تجارت خارجی به همراه ترانزیت سه محور مهم در حوزه تجارت کالاست.

وی افزود: با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم منطقه آزاد اروند می‌تواند در این حوزه فعالیت مناسبی را انجام دهد.

معاون سازمان توسعه تجارت خوزستان در ادامه به بیان آمار شش ماهه نخست امسال در حوزه تجارت خارجی این استان پرداخت و ادامه داد: طی شش ماه نخست امسال در مجموع 17 میلیارد و 972 میلیون دلار کالا از استان خوزستان به خارج از کشور صادر شد.

وی تصریح‌کرد: این آمار ر مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهشی 13.5 درصدی را نشان می‌دهد و دلیل آن نیز قوانین و مقرراتی است که در سال 91 در خصوص ارز صادراتی وضع شد.

توفیقی اضافه‌کرد: همچنین در این مدت 19 میلیارد و 930 میلیون دلار واردات در شش ماه نخست سال‌جاری از استان خوزستان واردات انجام شد.

معاون سازمان توسعه تجارت خوزستان خاطرنشان‌کرد: مقایسه این آمار نیز کاهش 25 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد و علت آن نیز ناشی از تحریم‌ها و ضوابط مربوط به گشایش اعتبار اسنادی است.

توفیقی افزود: از این میزان صادرات انجام شده 3 میلیارد و 400 میلیون دلار مربوط به نفت و میعانات نفتی، پنج میلیارد دلار پتروشیمی و حدود 10 میلیارد دلار دیگر کالاهای غیرنفتی بوده است.

وی گفت: در این مدت همچنین عمده صادرات انجام شده به کشور چین بوده و پس از آن عراق در جایگاه بعدی قرار دارد.

معاون سازمان توسعه تجارت خوزستان با اشاره به واردات کالاهای کشاورزی از خوزستان در نیمه نخست امسال ادامه داد: در این مدت یک میلیارد و 300 میلیون دلار برنج، 750 میلیون دلار سویا، 500 میلیون دلار ذرت و 450 میلیون دلار گندم وارد کشور شده است.

توفیقی ادامه داد: این در حالی است که خوزستان با توجه به ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی می‌تواند بسیاری از نیازهای کشور در این حوزه را رفع کند.

انتهای پیام/72008/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول